مردم مراغه و عجب شیر یک سال بدون نماینده می مانند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: مردم مراغه و عجبشیر به دلیل فوت ناگهانی منتخب این حوزه انتخابیه در مجلس دهم بر اثر سانحه رانندگی یک سال بدون نماینده می مانند.

به گزارش بناب نیوز، سعید شبستری خیابانی با اشاره به تصریح قانون مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در ظرف زمانی هفت ماهه افزود: اما عرف رایج این است که انتخابات میان دوره ای همزمان با نخستین انتخابات پیش رو برگزار شود که در مورد حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، انتخابات مجلس این شهرستان با انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها (در خرداد سال آینده) همزمان خواهد شد.

وی گفت: بر اساس قانون داوطلبان جدید نیزمی توانند در انتخابات میان دوره ای در این حوزه انتخابیه ثبت نام و برای راهیابی به مجلس دهم رقابت کنند.

وی یادآور شد: منتخب مردم حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بامداد روز شنبه / 18 اردیبهشت/ و حدود یک هفته پس از موفقیت در دور دوم انتخابات مجلس دهم در یک سانحه رانندگی در آزاد راه قزوین- زنجان درگذشت.

دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 251 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مراغه، عجبشیر، سراجو و قلعه چای در 10 اردیبهشت سال جاری برگزار و محمدعلی حسین‌زاده با کسب 50 هزار و 980 رای راهی بهارستان شد و مهدی داوتگری از راهیابی به مجلس دهم باز ماند.

در دور اول 240 هزار نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر واجد شرایط رای در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که از این تعداد حدود 157 هزار نفر در رای گیری شرکت کردند.

در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر به علت کسب نشدن 25 درصد آرا از سوی هیچ یک از نامزدها، دو نامزد انتخابات با کسب بیشترین رای به مرحله دوم راه یافته بودند.

شهرستان های مراغه و عجب شیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

افکار نیوز .