از مهر ماه امسال؛ 3600 دانش‌آموز کلاس اولی به دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی افزوده می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بناب گفت: مهر ماه امسال 3 هزار و 600 دانش‌آموز کلاس اولی به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده خواهد شد که از این تعداد 650 نفر را که شامل 18 درصد می‌شود، شهرستان بناب به خود اختصاص داده است.

به گزارش بناب نیوز، عباس ممقانی در جلسه ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان بناب با اشاره به کمبود فضای آموزشی در محلات سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار داشت: در سال تحصیلی 96-95 آموزش و پرورش بناب در این محلات با مشکلات فضای آموزشی و ادامه تحصیل دانش آموزان را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر سال شاهد افزایش تعداد جمعیت دانش‌آموزی در این مناطق خواهیم بود؛ تصریح کرد: مهر ماه امسال 3 هزار و 600 دانش آموز کلاس اولی به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده خواهد شد که از این تعداد 650 نفر را که شامل 18 درصد می‌شود، شهرستان بناب به خود اختصاص داده است.

مدیرآموزش و پرورش بناب افزود: آموزش و پرورش بناب با افزایش این تعداد دانش‌آموز کلاس اولی علاوه بر مدارس موجود خود به تعداد 26 کلاس درس جدید نیز نیازمند خواهد بود.

ممقانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تنها در یکی از مدارس این محلات مدرسه 12 کلاسه با 17 کلاس اداره می‌شود و این مدیریت مجبور شده از سرویس‌های بهداشتی بعد از تعمیر و بازسازی به عنوان کلاس درس استفاده کند.

این مسؤول با اشاره به مشکل شدید کمبود فضای آموزشی گفت: اگر نسبت به تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه در این محلات اقدام نکنیم، مجبور خواهیم بود دانش آموزان این محلات را به مدارس داخل شهر انتقال دهیم که موجبات افزایش ترافیک و سایر مشکلات اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اگر امروز به این موضوع اهتمام و توجه کافی نشود در سال‌های آتی با مشکلات جدی تری نیز روبه‌رو خواهیم شد.

فارس .