مصاحبه خبری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی

مصاحبه شیخ رضا بنابی با خبرنگاران مصاحبه خبری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد شیخ رضا باقری بنابی به سوالات خبرنگاران در زمینه ی مسایل شهرستانی پاسخ داد.

باقری بنابی در پاسخ به سوالی در زمینه ی سرمایه گذاری های انجام شده در استان و شهرستان حجم این سرمایه گذاری ها را ناکافی دانست و وضعیت استان را فاقد زمینه های مناسب جهت جذب سرمایه ارزیابی کرد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت آذربایجان اشاره کرد و افزود: باید مسئولین دست به دست هم دهند و تلاشهایی برای جذب سرمایه گذاری در استان انجام گیرد.

 به گفته باقری بنابی در کنار برگزاری همایش هایی در مناطق مختلف استان جهت ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری لازم است همایش هایی در جهت رفع موانع سرمایه گذاری نیز برگزار شود.

باقری بنابی حجم سرمایه گذاری انجام شده در بناب را راضی کننده ارزیابی نکرده و از مسئولین شهرستان خواست اتحاد و همدلی بیشتری به خرج دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مهم ترین مانع بر سر پیشرفت شهرستان را عدم اتحاد و انسجام بین مسئولین شهرستانی عنوان کرد و افزود: حتی پیش از کاندیداتوری هم اقدام به دعوت از مسئولین و برگزاری جلسات هم اندیشی در جهت چاره جویی برای مشکلات شهرستان نموده بودم و اکنون نیز این جلسات بصورت مرتب تشکیل می شوند.

بنابی انسجام بیشتر بین فرمانداری،  و شهرداری را خواستار شد.

شیخ رضا باقری بنابی با اشاره وضعیت ظاهری و مبلمان شهری مناسب بناب از نبود آینده نگری و برنامه بلند مدت در امور بویژه شهرسازی و مبلمان شهری انتقاد کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی موفقیت کامل نماینده در زمینه ی فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مختلف را منوط به همکاری شورای شهر و شهرداری دانست و افزود: در صورتی که شاهد این همکاری و همدلی نباشیم تنها قادر به اجرای پروژه های محدودی خواهیم بود.

باقری بنابی در پاسخ به سوالی در زمینه مسایل بهداشتی بناب گفت: با افتتاح بیمارستان دوم بناب انتظار ان میرفت که معضلات بهداشتی شهرستان روبه کاهش گذارد که در عمل نه تنها شاهد این قضیه نبودیم بلکه مشکلات این بیشتر هم شده است.

وی بکار گیری افراد غیر متخصص را علت این مشکل دانست و حل مشکلات این بخش را نیازمند تلاش و وقت و انرژی بسیار زایدی دانست.

وی از قول مساعد وزیر بهداشت برای حل مشکلات خبر داد و گفت: بزودی با تزریق منابع جدید مالی بخشی از مسایل مربوط به این حوزه بهبود خواهد یافت.

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مدیران پرداخت و بر استفاده از مدیران لایق و شایسته تاکید کرد.

باقری بنابی افزود: متاسفانه در برخی موارد مدیران کارآمد به بهانه های واهی کنار گذاشته می شوند و ما باید سعیمان بر این باشد که مدیران توانمند را شناسایی کنیم.

به گفته وی شاهد رویش نیروی خوبی در میان جوانان هستیم ولی باید از ریزش نیرو جلوگیری کنیم.

 وی بر لزوم فرهنگ سازی جهت افزایش سعه صدر میان مسئولین و میان مسئولین با مردم تاکید کرد.

شیخ رضا باقری بنابی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت نیروگاه حرارتی سهند بناب و فاز 3 و 4 این نیروگاه گفت: هماهنگی هایی با وزیر نیرو انجام داده ایم و مصر هستیم تا فازهای 3 و 4 این طرح اجرا شود.

وی همچنین از تمایل بخش خصوصی جهت تولید برق در بناب خبر داد و گفت: صحبتهایی در این زمینه انجام شده است ولی تاکنون مشکلات مربوط به سرمایه گذاری مانع از اجرای آن شده است.

وی صنعتی شدن بناب را نیازمند توسعه نیروگاه سهند و مشارکت بخش خصوصی دانست.

مسکوت ماندن طرح ایستگاه راه آهن بناب سوال بعدی بود که از نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این نشست خبری پرسیده شد.

این طرح که از مصوبات دور اول سفرهای استانی رییس جمهوری است تاکنون بدون پیشرفت قابل توجهی مسکوت مانده و با وجود وعده های چندین باره مسئولان هنوز از افتتاح آن خبری نیست.

باقری بنابی به کم کاری های موجود در عرصه ریلی استان اشاره کرد و توسعه همه جانبه استان را نیازمند داشتن خطوط ریلی و جاده ها و فرودگاه های بزرگ و مجهز دانست.

وی به طرح راه اهن تبریز- میانه اشره کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح این پروژه لطمه ای به راه آهن جنوب آذربایجان وارد نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: این طرح طرحی بسیار خوب و جامع بود ولی در عمل دیدیم که بخوبی اجرا نشد.

وی گفت: آنچه در این طرح دیدیم تنها حقوق بگیر کردن هفتاد میلیون ایرانی بود و این تزریق عظیم مالی به جامعه مقدمات افزایش تورم را فراهم کرد.

به گفته نماینده مردم بناب در مجلس تنها باید به خانواده های حقیقتا نیازمند و آنهم نه بصورت نقدی کمک می شد.

سوال بعدی خبرنگاران بحث گردشگری بناب و برنامه های نماینده بناب در مجلس بود.

باقری بنابی بهترین راه برای ایجاد اشتغال در میان جوانان را بحث گردشگری دانست و از مناطق صور، توتاخانه، قره قشون، حاشیه سد دوش، و ساحل صوفی چای بعنوان مناطق مستعد جهت سرمایه گذاری در بناب یاد کرد.

به گفته باقری بنابی اقداماتی در جهت ساماندهی حاشیه صوفی چای در حال اجراست که با بهره برداری از آن شاهد جهشی بزرگ در وضعیت گردشگری بناب خواهیم بود.

باقری بنابی وجود تنها یک هتل را در بناب ناکافی دانست و عنوان کرد: سرمایه گذارانی از بخش خصوصی در جهت هتلسازی وارد شده اند و مسئولین باید از آنان حمایت کنند.

وی در پایان سخنانش به طرح احداث دو سالن ورزشی در روستاهای آخوند قشلاق و قرای پنج گانه اشاره کرد و از تلاش برای ارتقای روستاهای مستعد به شهر شدن خبر داد.