برداشت بیش از 100 هزار تن انگور از تاکستانهای بناب

مدیر جهاد کشاورزی بناب از آغاز کار برداشت انگور از سطح چهار هزار و 950 هکتار از باغهای این شهرستان خبر داد.

جعفر صادقی امروز در جمع خبرنگران افزود: پیش بینی می شود امسال از هر هکتار باغ انگور بطور متوسط 20 تن انگور و در مجموع بیش از 100 هزار تن انگور از 4 هزار و 950 هکتار از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

به گفته وی برابر گزارش هواشناسی شهرستان، سرمای زمستان گذشته بر جوانه های بار ده تأثیرگذاشته و 20 الی 30 درصد خسارت داشته است.

مدیرجهاد کشاورزی بناب همچنین بیان کرد: بارندگی هفته گذشته نیز به بخشی از باغات انگور در این شهرستان و در حدود 40 درصد خسارت وارد کرد.

وی در ادامه گفت: بیش از 500 واحد بارگاه انگور در شهرستان بناب فعالیت می کنند که علاوه بر انگور تولیدی شهرستان، انگور تولیدی شهرهای ارومیه، تاکستان، ملایر و شیراز نیز در این بارگاههای انگور عمل آوری شده و تحویل کارخانجات سبزه پاک کنی می شود.

به گفته صادقی سالیانه بیش از 30 هزار تن کشمش توسط کارخانجات سبزه پاک کنی شهرستان فرآوری و به خارج از کشور صادر می شود.

همه ساله در زمانهای برداشت انگور بیش از 5 هزار نفر بطورمستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید و فرآوری محصول انگور در شهرستان بناب به صورت فصلی مشغول کار می شوند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و با وجود تاکستانهای سرسبز در منطقه عده زیادی از کشاورزان و صاحبان صنایع تبدیلی در فصل برداشت انگور به فرآوری آن و صدور محصولات بدست آمده به خارج از کشور مشغول می شوند.