امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اردبیل گفت: طلاب سربازان حقیقی امام عصر(عج) هستند.

به گزارش بناب نیوز، به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) طی مراسمی با شکوه در مصلای اعظم بناب که با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از مسئولین و ائمه جمعه و جماعات و همچنین خانواده های طلابی که ملبس به لباس روحانیت شدند، برگزار شد، ۶۵ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

طلاب سربازان حقیقی امام عصر(عج) هستند امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اردبیل در این آیین معنوی با اشاره به اینکه منشاء تمام برکات مادی و معنوی امروز از ولایت فقیه است؛ گفت: التزام به ولایت امام عصر(عج) در گرو تبعیت از ولایت فقیه است.

آیت الله سیدحسن عاملی طلاب را سربازان حقیقی امام عصر(عج) دانست و افزود: طلاب باید با خلوص نیت و الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع) در کسب علوم دینی کوشش کنند تا به نیازهای فکری، عقیدتی و دینی جامعه اسلامی پاسخ دهند و باید به قداست شغل خود اعتقاد داشته باشند و نباید در برابر ظلم ملاحظه کاری کنند.

وی سپس از حوزه علمیه شهرستان بناب بعنوان یکی از حوزه های علمیه برتر کشور نام برد و گفت: طلابی که از این حوزه فارغ التحصیل شده اند در خارج از کشور به تبلیغ دینی می پردازند و موفقیتهای زیادی را کسب کرده اند و وجود حوزه علمیه قوی در بناب برکت خوبی برای شهرستان است و این حوزه توانسته به برکت وجود عالمان وارسته و تربیت طلاب خوب از نظر کیفی و کمی روز به روز در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اردبیل تصریح کرد: طلاب باید به این لباس و جایگاه بعنوان حق الناس توجه کنند و در اظهارات خود از هرگونه ایجاد اختلاف و تفرقه بین مؤمنین و مسلمانان پرهیز کنند، چرا که به کلمه کلمه اظهارات خود در قیامت پاسخگو خواهند بود.

رسالت خطیر حوزه های علمیه در تربیت سربازان حقیقی امام زمان(عج) مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب نیز در این مراسم در جمع خانواده های طلاب با اشاره به جایگاه ارزشمند طلبگی آن را سربازی حضرت امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: حضور در خیمه گاه آن حضرت توفیق و توجه حضرت امام زمان(عج) را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی با بیان اینکه حوزه های علمیه رسالت خطیری در تربیت سربازان حقیقی امام زمان(عج) برعهده دارند؛ افزود: خانواده های طلاب و سربازان امام عصر(عج) تا جایی که می توانند حوزه های علمیه را در این مسیر خطیر و دشوار یاری کنند و از توان خود فروگذار نباشند.

وی با بیان اینکه طی طریق طلبگی و سربازی حضرت حجت(عج) دارای سختی ها و مشکلاتی است؛ تصریح کرد: خانواده های طلاب با همدلی و همیاری با مسئولان حوزه و توجه به نیازهای فرزندان خود می توانند حرکت طلاب را در این مسیر تسهیل کنند.

مدیرحوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب خاطرنشان کرد: قداست حجره های طلبگی فراتر از مساجد است، چرا که مسجد سازها از درون این حجره ها وارد جامعه می شوند و البته باید دانست زمانی قداست حجره های طلبگی کمتر از جایگاه مساجد نیست که بتوانیم جایگاه خود و حوزه را درک و قداست طلبگی را حفظ کنیم.

گفتنی است در این مراسم معنوی ۶۵ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب در میان شوق و شور خاصی با دستان آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل و همچنین حجت الاسلام باقری بنابی مدیر حوزه علمیه شهرستان بناب عمامه گذاری کرده و بطور رسمی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

هم اکنون حدود ۸۰۰ طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب مشغول تحصیل علوم دینی و قرآنی هستند.

مهر.