افتتاح 4 طرح عمرانی در بناب با حضور استاندار آذربایجان شرقی

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس چهار طرح عمرانی در شهرستان بناب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جریان سفر یک روزه به شهرستان بناب، چهار طرح عمرانی، آموزشی و کشاورزی را افتتاح کرد.

سالن ورزشی چند منظوره شهدای قره چپق یکی از این طرح ها بود که در زمینی به مساحت 1400 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

هزینه احداث این طرح که از مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیأت دولت بود از محل اعتبارات وزارت نفت تامین شده و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی آن را اجرا کرده است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی طرح ویژه نوسازی و بهسازی 162 واحد مسکن روستایی در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح که یک واحد از آن به طور نمادین در روستای علی خواجه بناب افتتاح شد بالغ بر 16 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

با افتتاح این طرح تعداد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده شهرستان بناب به سه هزار واحد رسید و یک هزار واحد مسکن روستایی دیگر این شهرستان نیز در نوبت مقاوم سازی قرار دارند.

افتتاح مدرسه 12 کلاسه ابتدایی مسکن مهر بناب یکی دیگر از برنامه های استاندار آذربایجان شرقی در سفر به بناب بود.

این مدرسه که عملیات اجرایی آن در سال 89 توسط اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی آغاز شده بود در زیربنایی به مساحت 2 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سفر به بناب، طرح شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد «علویان» به طول 28 کیلومتر را در روستای «روشت بزرگ» افتتاح کرد.

با بهره‌برداری از این طرح که برای اجرای آن 38 میلیارد ریال اعتبار صرف شده، 1100 هکتار از اراضی پایاب سد علویان در محدوده روستاهای روشت بزرگ، چلغای و اکبرآباد تحت پوشش شبکه آبیاری قرار خواهد گرفت.

هدف از اجرای این طرح، کاهش هدر رفت آب، جلوگیری از رشد علف های هرز و فرسایش خاک عنوان شده که با بهره‌برداری از آن زمینه اجرای سیستم های تحت فشار نیز فراهم می‌شود.

علیرضابیگی در پایان سفر به بناب از نمایشگاه دفاع مقدس در این شهرستان که به همت سپاه ناحیه بناب برپا شده است نیز بازدید کرد.