تسریع در اجرای پروژه جاده بناب – سه‌راه نقده / مشکلات شهرک ولی عصر(عج) بناب باید سریع‌تر حل شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای پروژه جاده بناب – سه‌راه نقده نیز تصریح کرد: این طرح به طول 70 کیلومتر است و اجرای طرح از طرف آذربایجان‌شرقی پیشرفت خوبی دارد ولی از طرف آذربایجان‌غربی باید تسریع شود.

به گزارش بناب نیوز، توحید اخلاقی در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اشاره به موقعیت خاص شهرستان بناب در محور مواصلاتی چندین استان اظهار داشت: این پل به عنوان تابلو در دید مردم قرار گرفته از این رو در تلاشیم این پل را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب از لحاظ آسفالت راه روستایی و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی شهرستان جزو شهرستان‌های پیشرو است؛ افزود: پروژه استادیوم ورزشی 10 هزار نفری بناب نیز دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و در تلاش هستیم نسبت به جذب اعتبار مورد نیاز برای احداث چمن مصنوعی این استادیوم اقدام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی سپس با اشاره به اجرای پروژه جاده بناب – سه‌راه نقده نیز تصریح کرد: این طرح به طول 70 کیلومتر است و اجرای طرح از طرف آذربایجان‌شرقی پیشرفت خوبی دارد ولی از طرف آذربایجان‌غربی که جزو تعهدات این استان است، قابل پیگیری است و باید تسریع شود.

اخلاقی در ادامه صحبتهای خود مشکلات شهرک ولی عصر(عج) بناب را نیز یادآور شد و گفت: تنها راه بهره‌برداری صحیح از شهرک ولی عصر(عج) بناب واگذاری امور آن به شهرداری است.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدای احداث این شهرک مکان‌یابی صحیحی صورت نگرفته است گفت: مردم و اهالی ساکن در این شهرک درگیر معضلی بنام فاضلاب هستند.

شهرک مسکونی ولی عصر(عج) بناب در جنوب این شهرستان و در منطقه ای موسوم به ساری داغ واقع شده و از احداث اولیه آن بیش از 20 سال می‌گذرد.

عدم وجود راه دسترسی مستقل، آسان و مطمئن به این شهرک ابتدایی‌ترین معضل آن بوده و هست.

مشکلات دیگری نظیر عدم برخورداری از اصول نوین شهرسازی، نبود فاضلاب، عدم ارائه خدمات شهری متناظر به خدمات شهرداری، نبود امکانات ارتباطی سریع و ارزان نظیر خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی واحد، عدم سکونت متراکم به دلیل انجام ساخت و سازهای متفرقه غیرمتراکم، نبود مراکز بهداشتی و درمانی برای موارد ضروری، عدم جمع‌آوری و ساماندهی حیوانات غیراهلی از جمله سگ‌های ولگرد در منطقه و مشکلات متنابه دیگر این شهرک را حداقل از محیطی برای سکونت و زندگی متعادل برای مردم خارج کرده است.

این گزارش می افزاید، جمعی از ساکنان شهرک ولی عصر(عج) شهرستان بناب با حضور در فرمانداری با اشاره به مشکلات شهرک از قبیل طرح فاضلاب، روشنایی معابر، لزوم ایجاد پاسگاه انتظامی و موارد دیگر بررسی و رفع مشکلات شهرک را از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مطالبه کردند.

فارس.