معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مراحل زیرسازی خط آهن میاندوآب - مهاباد به اتمام رسید، گفت: قطعه مهاباد- نقده به طول 23 کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

احمد صادقی در گفتگو با مهر درباره مراحل عملیاتی پروژه خط آهن میاندوآب - مهاباد، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی ‌های انجام گرفته، مراحل زیرسازی خط آهن میاندوآب - مهاباد به اتمام رسید و ریل گذاری مسیر تا ایستگاه مهاباد انجام گرفت.

وی افزود: عملیات احداث ایستگاه مهاباد در 2 فاز در حال انجام است که به زودی با تکمیل شدن ساختمان ایستگاه به طور کامل از این مسیر ریلی بهره‌ برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی باقی قطعات راه آهن مراغه- ارومیه گفت: در حال حاضر مسیر مهاباد - ارومیه در 4 قطعه در حال احداث است که براساس برنامه‌ریزی تعیین شده برای عوامل اجرایی قطعه مهاباد - نقده به طول 23 کیلومتر با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه طول کل مسیر مهاباد - ارومیه 95 کیلومتر است، افزود: تا خرداد ماه سال 92 کل مسیر 183 کیلومتری راه آهن مراغه - ارومیه به شبکه ریلی کشور متصل می شود و مردم می توانند از این مسیر ریلی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: فاز اول این مسیر ریلی حدفاصل مراغه - میاندوآب به طول 48 کیلومتر در تیرماه سال گذشته بهره برداری شد.