نزول جایگاه تکواندو شهرستان بناب از رده دوم استان به هیجدهم

نایب رئیس هیئت تکواندو شهرستان بناب گفت: به دلیل توجه نکردن به زیرساخت‌های ورزش تکواندو، جایگاه تکواندو بناب از رده دوم و سوم استان آذربایجان‌ شرقی به رده هجدهم استان تنزل یافته است.

کاظم کشفی که از پیشکسوتان این رشته ورزشی در بناب است امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بناب گفت: به دلیل علاقه جوانان به رشته تکواندو چند سال پیش هشت باشگاه تکواندو در بناب فعالیت داشتند که این تعداد در سال‌های اخیر به یک باشگاه کاهش یافته بود ولی اخیراً با فعالیت‌‌های صورت گرفته تعداد باشگاه‌های فعال این رشته رزمی را از یک به چهار باشگاه افزایش داده‌ایم.

وی در ادامه با دعوت از جوانان علاقه‌مند برای شرکت و فعالیت در رشته ورزشی تکواندو خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سال‌های نه چندان دور در تیم‌های منتخب استان نام ورزشکاران بنابی دیده می‌شد اما در مسابقات انتخابی تکواندو نوجوانان استان که اخیراً در مراغه برگزار شد، نتوانستیم یک نفر نیز به این مسابقات اعزام کنیم.

نایب رئیس هیئت تکواندو بناب تصریح کرد: از آنجایی که تمرینات تکواندو حتماً باید زیر نظر مربیان رسمی باشد و مثل سایر هیئت‌های ورزشی نیست ولی این موضوع دور از دید مسئولانِ گذشته بوده و سبب شده برخی از تکواندوکاران رعایت اخلاق ورزشی را نکرده و به مربیان شهرهای همجوار وابسته باشند.

به گفته وی هم‌اکنون سه نفر در این شهرستان سابقه مربی‌گری تیم‌های شهرستانی و حتی تیم‌های استانی را دارا هستند و اخیراً فعالیت خود را مجدداً آغاز کرده‌اند.

کشفی در ادامه سخنان خود عدم برگزاری مستمر مسابقات عدم توجه به بحث آموزش و عدم تربیت ورزشکاران جدید را از دلایل افت رشته تکواندو در شهرستان بناب دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا بناب به جایگاه اولیه خود در تکواندو استان آذربایجان‌شرقی برگردد.