منتقدان به جای قضاوت‌های یکطرفه راهکار ارائه دهند

رئیس شورای اسلامی بناب از منتقدان شورای شهر خواست به جای قضاوت‌های یکطرفه و صرفاً انتقاد، راهکار و پیشنهادات سازنده و منطقی ارائه کنند.

مصطفی برزگران ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بوستان نور بناب از هزینه 8 میلیارد ریالی برای ساماندهی رودخانه سنتی «قوبی چای» تا پایان امسال خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه معضل دیرینه «قوبی چای» همواره از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مسئولان و مردم بناب بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین برای ساماندهی و بهسازی این رودخانه 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی شهرستان بناب و 4 میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات داخلی شهرداری اختصاص یافته است.

این مسئول با انتقاد از کسانی که به مقوله «قوبی چای» همیشه به عنـوان معضـل نگاه می‌کنند، تضریح کرد: بنده این نوع دیدگاه را قبول ندارم زیرا بحث «قوبی چای» به عنوان یک ظرفیت برای شهر بناب محسوب می‌شود.

برزگران گفت: تا امروز از این امر غافل بودیم و این در حالی است که با پرداختن به این موضوع خیلی از مسائل زیست محیطی و بهداشت محیط منطقه خود به خود حل می‌شود.

عضو شورای شهر بناب سپس خطاب به کسانی که از عملکرد شورای شهر انتقاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: با نوع انتقاداتی که از شورای شهر بناب می‌شود جایی برای اینگونه انتقادات نمی‌بینیم و آنهایی که فقط انتقاد یکجانبه می‌کنند، در حقیقت نق می‌زنند.

برزگران از منتقدان شورای شهر بناب خواست به جای قضاوت‌های یکطرفه و صرفاً انتقاد، راهکار و پیشنهادات سازنده و منطقی خود را هم ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رعایت نکردن نظافت محیط «قوبی چای» و «ساخت و سازهای غیرمجاز» در حاشیه آن به عنوان موانع و مشکلات عمده گریبانگیر موضوع «قوبی چای» نام برد و از شهروندان خواست در این زمینه همکاری کنند.

برزگران از حضور کمرنگ مدیران ادارات شهرستان در مراسم شهرداری انتقاد کرد و گفت: اعضای شورا و مدیران شهرداری در همه برنامه‌های ادارات شهرستان حضور فعال دارند اما اکثر مدیران شهر به برنامه‌های شهرداری کم‌لطف هستند.

شهردار بناب نیز در مراسم بهره‌برداری از این بوستان گفت: بوستان نور در فضایی به وسعت 8 هزار مترمربع شامل فضای سبز و کف‌سازی احداث شده و برای آن در مجموع 10 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.

باقر بابازاده اهداف احداث این بوستان را گسترش فضاهای سبز و تفرجگاه در نقاط مختلف شهر، اصلاح مسیر و حاشیه‌های «قوبی چای» و دفع آلودگی محیطی، زیباسازی و توسعه فضاهای متناسب با نیازهای شهری، خدمت‌رسانی مساوی و متوازن به تمام مناطق شهر همچنین ایجاد سیل‌بند برای حوادث احتمالی اعلام کرد.

 وی گفت: در راستای توسعه پارک‌های محلی، به زودی پارک کوی شهرداری بناب هم به بهره‌برداری می‌رسد.