حضور 67 غرفه از آذربایجان شرقی در بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران 67 غرفه قالی فعال در نمایشگاه فرش تهران از این استان حضور داشت، گفت: کل غرفه های موجود قالی در نمایشگاه تهران 500 غرفه بود که حضور آذربایجان شرقی با 67 غرفه نشانگر حجم بالای تولید در این استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی افزود: در شرایط موجود تحریم و مشکلات اقتصادی فروش تابلو فرش و قالی در نمایشگاه فوق حائز اهمیت بوده و نشان از بالندگی هنری و تجاری فرش دستباف دارد.

وی در ادامه با اظهار اینکه انتظار نداشتیم سطح کیفی نمایشگاه تا این حد باشد، خاطر نشان کرد: لیکن تداوم تولید، فروش و اقدامات اطلاع رسانی و دعوت از تجار خارجی و خرید قالی های با کیفیت به عینه بر تقاضای بازار فرش داخلی و خارجی صحه گذاشت.

وی حضور با انگیزه فروشندگان فرش و تابلو فرش استان با قالی های تولیدی تبریز، هریس، مهربان، آذرشهر، بخشایش، خوجه، اهر و مرند و قالی های ابریشمی بناب ،مراغه و ملکان و تابلو فرش های سردرود آذربایجان شرقی و سایر تولیدات استان با برندهای تولیدی مختلف و متنوع را مهم ارزیابی کرده و گفت: کلیه تشکل های شهری و روستایی، تولیدی و صادراتی این استان با حضور پر بار خود در این نمایشگاه جلوه ای از تعامل و همکاری را به نمایش گذاشتند.