باقری بنابی: 60 درصد مشکلات اقتصادی فعلی کشور مربوط به بی تدبیری و ضعف مدیریت مربوط می شود

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه علت 60 درصد بحران اقتصادی فعلی کشور به بی‌تدبیری و ضعف مدیریت مربوط می‌شود گفت: شرط اصلی حل بحران اقتصادی کشور داشتن مدیریت قوی و استفاده از کارشناسان اقتصادی متخصص است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی شامگاه امروز در نشست دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای بناب، با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی کشور و گرانی‌های اخیر اظهار کرد: متأسفانه در مسائل اقتصادی کشور از تیم کارشناسان متخصص این رشته استفاده نمی‌شود و ضعف مدیریت در این زمینه دیده می‌شود.

60 درصد بحران اقتصادی فعلی به بی‌تدبیری و ضعف مدیریت مربوط می‌شود وی با بیان اینکه حداقل علت 60 درصد بحران اقتصادی فعلی در کشور به بی‌تدبیری و ضعف مدیریت مربوط می‌شود؛ تصریح کرد: اگر نظیر همین نشست‌های گسترده و تخصصی دهیاران و شوراها در سطح کلان کشور بین مسئولان و کارشناسان برگزار شود، در آن جلسات خیلی از مسائل با هم‌فکری و تبادل نظر حل می‌شود، اما جلسات کلان کشور به خصوص در زمینه اقتصادی فقط با حضور چند نفر انگشت‌شمار تشکیل می‌شود.

دبیر دوم کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ادامه با بیان این مطلب که کشوری که جنگ تحمیلی هشت ساله را با موفقیت پشت سر گذاشته است، این بحران اقتصادی را هم به خوبی پشت سر می‌گذارد، گفت: الآن باید در سطح کشور تیم‌های متعدد اقتصادی فعال بودند که متأسفانه نداریم.

باقری‌بنابی سپس از رها بودن بازار و نظارت نداشتن بر بازار اظهار تأسف کرد و گفت: در شرایط فعلی بحران اقتصادی باید موضوع نظارت و بازرسی دقیق و مستمر بر بازار جدی گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور بیکار ننشسته است، تأکید کرد: برخلاف تصور برخی‌ها، ما نمایندگان تعطیلات رسمی و آنچنانی در مجلس نداریم و در حقیقت چند روز تعطیلی اندک ما به جلسات و بازدیدهای مربوط به بررسی مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه صرف می‌شود.

انتقاد از دستگا‌ه‌‌های فرهنگی بناب به علت کمرنگ بودن برنامه‌‌های دهه کرامت عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه‌های فرهنگی بناب به علت کمرنگ بودن برنامه‌های «دهه کرامت» امسال انتقاد کرد و گفت: متأسفانه «دهه کرامت» در جامعه و به ویژه در شهرستان بناب به فراموشی سپرده می‌شود و این قابل قبول نیست.

باقری‌بنابی اظهار کرد: با اینکه گرامیداشت «هفته دفاع مقدس» و سایر مناسبت‌های ملی برای ما خیلی عزیز هستند، اما نباید رویداد و مناسبت مهم مذهبی مثل «دهه کرامت» در شهر مذهبی بناب فراموش شود و باید از کارهای نمایشی فاصله بگیریم.

وی افزود: برای بزرگداشت «دهه کرامت» حتی در مراسم نماز جمعه این شهرستان هم برنامه‌ای پیش‌بینی نشده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حل مشکلات روستاها با تعامل نزدیک دهیاران و شوراها تأکید کرد و خواستار استمرار نشست‌های دو ماهانه برای بررسی مشکلات روستاها شد.

باقری‌بنابی اذعان کرد: مشکل آب شرب روستاهای بناب به زودی از طریق جلسات استانی پیگیری می‌شود.

کمبود قیر در بناب مشکل‌ساز شد وی همچنین به معضل کمبود قیر در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در تولید قیر جزو رتبه‌های اول هستیم اما دستگاه‌های اجرایی که با موضع آسفالت سر و کار دارند، نمی‌توانند قیر مورد نیاز را تأمین کنند.

باقری‌بنابی تصریح کرد: مسئولان مربوطه علت کمبود و گرانی قیر را هدفمندسازی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ها اعلام می‌کنند اما این بهانه توجیه خوبی نیست چون که با این حال باید یارانه آزادسازی قیر به دستگاه‌های مربوطه برگردد.

وی گفت: به علت کمبود و گرانی قیر بسیاری از عملیات آسفالت‌ریزی پروژه‌ها متوقف شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی درخصوص تصاحب و تخریب بی‌رویه ارتفاعات «قره قشون» بناب توسط برخی سودجویان هشدار داد و گفت: اداره منابع طبیعی باید در این خصوص هوشیار بوده و سریعاً تحقیق و تفحص کند.

برخی تبانی‌ها در پشت پرده تخریب بی‌رویه ارتفاعات «قره‌قشون» احساس می‌شود باقری‌بنابی تأکید کرد: متأسفانه برخی تبانی‌ها در پشت پرده تخریب بی‌رویه ارتفاعات «قره‌ قشون» احساس می‌شود که مسئولان باید شدیداً با این تهدید خطرناک مقابله کنند.

وی هشدار داد: در صورتی که جلوی تصاحب و تخریب بی‌رویه ارتفاعات «قره‌قشون» گرفته نشود، در آینده آثاری از این کوه‌ها باقی نمی‌ماند.

باقری‌بنابی گفت: برخی سودجویان و فرصت‌طلبان به بهانه اخذ مجوز استخراج معدن از قسمت‌های محدود دامنه قره‌قشون، بخش‌های وسیعی از ارتفاعات این منطقه را تخریب کرده و به فروش می‌رسانند.