امر به معروف و نهی از منکر در محیط کار و صنعت اهمیت به سزایی دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت: امر به معروف و نهی از منکر در محیط کار و صنعت از اهمیت به سزایی برخوردار است.

به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام رسول یگانه در حاشیه کلاس آموزشی اصناف و کسبه شهرستان بناب با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به طور کل به نقش پر رنگ آن در محیط کار اشاره کرده و افزود: نقش بسزای امر به معروف و نهی از منکر در محیط اداری و کار بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی در توضیح مطالب خود افزود: برخی از واجبات دینی وقت بخصوصی دارند مانند نماز ولی بعضی دیگر مخصوص وقت و مکان خاصی نمی شوند و در هر محیط و در هر زمانی بر انسان واجب است که آنها را به جای آورد که امر به معروف و نهی از منکر در صورت وجود داشتن شرایطش از آن جمله است.

وی در ادامه به نقش و اهمیت نماز و به جا آوردن آن در اول وقت اشاره کرد و افزود: سزاوار است کسبه و بازاریان در زمان کسب روزی حلال محیط کار خود را مزیّن به نماز اول وقت کنند و زمانی که صدای اذان از مناره ها بلند شد به نزدیک ترین مسجد رفته و نماز خود را به جای آورند و یا اینکه در همان مکان کسب خود با انداختن قالیچه یا زیراندازی به اقامه نماز مبادرت کنند که این خود به نوبه خود نوعی امر به معروف عملی بوده و موجب خوشنودی خداوند عالمیان می شود و برکت در روزی آنها را در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است دوره اصناف و کسبه شهرستان بناب در حال برگزاری است.

مهر .