مسئولان اقتصادی با مردم صادق باشند

امام جمعه بناب گفت: مسئولان اقتصادی کشور در خصوص شرایط پیش آمده باید برای مردم اطلاع رسانی صریح و صادقانه داشته و از فرافکنی در این امر خودداری کنند.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم بناب با اشاره به توطئه اخیر دشمنان برای شکست جمهوری اسلامی ازطریق جنگ اقتصادی اظهارکرد: جمهوری اسلامی از غیب حمایت و هدایت می شود و اگر به اختیار برخی افراد بود، عملکرد آنها خودش براندازی است .

وی با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه افزود: اسرائیل غاصب با تمام ظرفیت و قدرت به میدان این نبرد وارد شد و این در سایه امدادهای غیبی بود که چند جوان مؤمن و مجاهد کار اسرائیل را یکسره کردند و با یک معجزه الهی اسرائیل مفتضح شد.

باقری بنابی گفت: حمله امروز دشمن به صورت اقتصادی است باید حواسمان جمع باشد؛ حالتی که در کشور رخ داده، به لحاظ اقتصادی یک جنگ است.

امام جمعه بناب همچنین با اظهارتأسف از عدم ثبات و مدیریت در اقتصاد کشور گفت: افسوس که مدیریت نیست و اقتصاد کشور متولی ندارد.

وی از مسئولان اقتصادی خواست عقلاً با مردم صادقانه حرف بزنند و حقیقتها را با مردم در میان بگذارند و فرافکنی نکنند و طوری رفتار نکنند که به عصبانیت مردم دامن بزنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب وضعیت پیش آمده را تحمیلی، ساختگی و عین حباب دانست و عنوان کرد: با صبر و حوصله و خویشتن داری این مسائل در مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.

وی درعین حال افزود: دشمن سرمایه گذاری بزرگی برای بوجود آمدن این صحنه تدارک دیده تا مردم را مأیوس و بدبین کند و از درون نظام نوچه های آنها نیز آنها را همراهی می کنند.

لذا این کشور صاحب دارد و مطمئناً از غیب حمایت می شود و این فراز و نشیب هم فروکش خواهد کرد و اگر کمی مقاومت و صبر کنیم، قطعاً پیروز این جنگ ملت بزرگ ایران است.

باقری بنابی در ادامه سخنان خود ضمن توصیه مردم به عدم اسراف و همچنین قناعت در تمام امورات زندگی خواستار توقف برخی ساخت و سازهای غیرضروری در جامعه شد.

وی تصریح کرد: طلا و دلار از ضروریات خانواده ها نیست.

امام جمعه بناب اظهارامیدواری کرد با قناعت و عدم اسراف از سوی مردم مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم در کشور فروکش کند.

باقری بنابی سپس با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: مظلومترین، محرومترین و پرتلاش ترین سازمان برای ایجاد امنیت، آرامش و آسایش اجتماعی مردم نیروی انتظامی است که با کمترین حقوق و با کمترین امکانات باسعی و تلاش خود و همکاری قوه قضائیه و سایر نهادهای امنیتی در شهر و روستاها به صورت شبانه روز برای مردم امنیت تأمین می کنند.

وی در ادامه از تلاشهای شبانه روزی فرماندهی و عوامل نیروی انتظامی شهرستان بناب که در جهت ایجاد آسایش و امنیت مردم تلاش می کنند؛ تقدیر و تشکر کرد.