تشریح لایه‌های زیرین فتنه 88/ اقامه نماز در 900 شهر کشور

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور لایه‌های زیرین فتنه 88 را تشریح کرد.

به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی عصر امروز در آستانه عید غدیرخم در جمع روحانیون، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب با اشاره به اهمیت غدیر اظهار داشت: غدیر یک واقعه تاریخی نبود که در تاریخ نام آن را بنویسند و آیندگان هم به عنوان یک داستان و قصه آن را خوانده و سرگرم شوند.

وی با بیان اینکه غدیر یک جریان جوشانی است که در بستر زمان جریان پیدا می‌کند و باید دل‌ها را سیراب و شاداب گرداند افزود: اگر غدیر با این نگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد هر زمانی غدیر است نه اینکه فقط یک روز را به نام غدیر بنامیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تأکید بر اینکه تمام رخدادهای اجتماعی و وقایع به وجود آمده به دو وجه ظاهری و باطنی تقسیم می‌شود؛ گفت: مردم در اکثر رخدادها فقط ظاهر موضوع را می‌بینند ولی مسائل پنهانی که در یک رخداد به وجود می‌آید، نمی‌توان آن را مشاهده کرد و باید متفکران اندیشمند آن را برای مردم تحلیل کنند.

وی سپس با اشاره به قضایای فتنه سال 88 خاطرنشان کرد: این فتنه یک وجه ظاهری داشت که در آن به پایگاه بسیج حمله شد، خیمه‌های عزاداری امام حسین(ع) آتش زده شد و 32 نفر کشته شدند و مسائلی دیگر از این قبیل .

، ولی آن‌ها چهره‌های اصلی نبودند و در این حرکت و پدیده باید به لایه‌های زیرین این حرکت توجه داشت.

تقوی افزود: فتنه را عده‌ای رهبری می‌کردند که اکثریت مردم از آن‌ها شناختی ندارند و خودشان را نشان نمی‌دهند و بعضا نیروهای امنیتی هم آنها را نمی‌شناسند و هرگز چهره آنها رو نمی‌شود تا اینکه این افراد در موقعیت‌های دیگری فتنه‌ای دیگر را رقم بزنند.

وی اظهار کرد: غدیر هم یک چنین صحنه‌ای است و پیامبر اکرم(ص) با شدت به غدیر تأکید داشتند.

تقوی یادآوری کرد: یکی از خطراتی که هر انقلابی را تهدید می‌کند عدم انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جدید است و به مرور زمان وقتی نسل اول از بین می‌رود و نسل بعدی نیز ماهیت انقلاب را درک نکرده باشد، لذا به عهده نسل اول است که نسل‌های بعدی را آگاه کند تا نسل انقلابی دیگری جانشین نسل اول شود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ میراث گرانبهای انقلاب تصریح کرد: میراث گرانبهای انقلاب اسلامی به این سادگی به دست نیامده است که به سادگی نیز از دست داده شود و باید در حفظ و نگهداری آن بیش از پیش کوشا بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه تحریف، تهدید و تحمیل را سه خطر اساسی در انقلاب‌ها دانست و گفت: تنها غدیر است که در برابر این سه حربه ایستاده است.

تقوی افزود: در تحریف مبارزه نرم است نه سخت ولی مقابله در این میدان نیز بسیار سخت و دشوار است و از اینکه مقام معظم رهبری در جلسات سخنرانی خطر نفوذ را یادآور می‌شوند به این خاطر است که عده‌ای با نفوذ در درون نظام تیشه به ریشه می‌زنند و بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) که «بیشترین ترس من از پیشوایان گمراه است» و در چنین شرایطی است که غدیر جلوه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دوران طلبگی را بهترین زمان برای خودسازی و آمادگی دانست و تصریح کرد: اگر خودتان را امروز نسازید فردا نمی‌توانید در جامعه نقش ایفا کنید و تأثیرگذار باشید لذا امروز نعمت‌های فراوان در اختیار شماست و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برای آمادگی خود بکنید و این‌ها درس‌هایی است که ما از غدیر آموختیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم و با اشاره به جایگاه ممتاز حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب گفت: خانواده باقری بنابی خانواده با برکت و در خدمت تربیت نیروهای شایسته و صالح هستند تا اینکه نیروهای علمی، تربیتی و اخلاقی را تربیت و تحویل جامعه دهند.

اقامه نماز در 900 شهر کشور به گفته وی، هم اکنون در 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و در خیلی از شهرهای کشور حوزه علمیه فعال است ولی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب یکی از بهترین حوزه های علمیه کشور بوده است.

تقوی تأکید کرد: جامعه نیازمند علم شماست و خودتان را برای مقابله با جریان‌های وسیع آماده کنید و امروز کشورهای عراق، بحرین، یمن، لبنان و آفریقا تشنه طلابی است که به مردم آگاهی دهند.

وی افزود: امروز فکر و مکتب اهل بیت(ع) از این حوزه‌ای علمیه نشأت می‌گیرد و آن‌هایی که معارف دین دارند می‌توانند مکتب اهل بیت(ع) را ترویج و تبلیغ کنند.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

فارس.