جلسه شورای مسکن بناب

مسئول ستاد مسکن مهر آذربایجان‌شرقی گفت: موضوع افزایش قیمت ساخت واحدهای مسکونی مهر هم در سطح کشور مطرح بوده ولی در استان تلاش می‌کنیم آن را درحد معقول کاهش داده و از افزایش بی‌رویه آن جلوگیری کنیم.

جواد قربانی شامگاه امروز در جلسه شورای مسکن بناب از افزایش میزان تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی مهر در حال احداث خبر داد.

وی اظهار کرد: به منظور تقویت بنیه مالی متقاضیان مسکن مهر در صورتی که هر واحد مسکونی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد بوده و بین شرکت تعاونی با اعضای آن قرارداد کتبی وجود داشته باشد، برای هر واحد مسکونی 20 میلیون ریال تسهیلات اضافی پرداخت می‌شود.

جواد قربانی افزود: موضوع افزایش قیمت ساخت واحدهای مسکونی مهر هم در سطح کشور مطرح بوده ولی در استان تلاش می‌کنیم آن را در حد معقول کاهش داده و از افزایش بی‌رویه آن جلوگیری کنیم، به طوریکه مانع از خسارت بیشتر اعضا و پیمانکاران شویم.

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های تعاونی مسکن بناب مشکلات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

شرکت‌های تعاونی مسکن مهر بناب مدت‌هاست با مشکلات متعددی گریبانگیر بوده و به ویژه مشکلات مالی و همکاری ضعیف بانک‌های عامل آنها را در اجرای بهتر و به موقع طرح مسکن مهر رنج می فرماندار شهرستان بناب نیز از عملکرد ضعیف بانک ملت در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: این بانک به عنوان بانک عامل شهرستان در اجرای طرح مسکن مهر نه تنها به اجرای بهتر این طرح کمکی نمی‌کند، بلکه مشکل ایجاد کرده است.

برقی از آمادگی واحدهای مسکن مهر جهت واگذاری به متقاضیان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد مسکن شامل 364 واحد مسکن مهر تعاونی و سه جانبه و 400 واحد مسکن خود مالکی است که در مرحله واگذاری به متقاضیان آنهاست.

وی افزود: هم‌اکنون در این شهرستان 3 هزار و 91 واحد مسکن مهر وجود دارد که یک‌هزار و 611 واحد آن در قالب مسکن مهر تعاونی‌ها و سه‌جانبه و بقیه در قالب خود مالکی اجرا شده است.

برقی اظهار کرد: تا امروز برای اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان بناب 730 میلیارد ریال تسهیلات بانکی جذب شده است.

رئیس شورای مسکن بناب در ادامه سخنان خود از عملکرد ضعیف بانک ملت در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: این بانک به عنوان بانک عامل شهرستان دراجرای طرح مسکن مهر نه تنها به اجرای بهتر این طرح کمکی نمی‌کند بلکه مشکل ایجاد کرده و اعضای تعاونی‌های مسکن مهر را به دردسر می‌اندازد.

.