احداث 18 مدرسه با کمک 200 میلیارد ریالی خیران در شهرستان بناب

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان بناب گفت:‌ احداث 18 مدرسه با کمک 200 میلیارد ریالی خیران در شهرستان بناب در حال اجراست.

به گزارش بناب نیوز، علی‌اصغر رحیم‌زاده با اشاره به تاریخچه تأسیس مجمع خیران مدرسه‌ساز در شهرستان بناب گفت: در سال 93 با احداث 13 مدرسه و مساعدت مالی 3 میلیارد ریالی خیران به مدارس مقام دوم استان آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده بود.

وی در جمع مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی و جمعی از خیران این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته خیران مدرسه‌ساز با پیگیری‌های فرماندار محترم و مسئولان آموزش و پرورش 2 جشنواره خیران به صورت جداگانه برای آقایان و بانوان برگزار شد که جشنواره بانوان در سطح استان برای اولین بار برگزار شده بود و بانوان این شهرستان مبالغ زیادی را به امر مدرسه سازی کمک کردند.

وی افزود: هم اکنون 18 باب مدرسه با 200 میلیارد ریال اعتبار توسط خیران در سطح شهرستان بناب در حال اجراست که امسال شهرستان بناب توانست مقام اول استان و مقام اول نسبی کشور را در بحث احداث فضاهای آموزشی به خود اختصاص دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب تصریح کرد: خیران شهرستان بناب انتظار دارند با پرداخت سهم اعتبارات دولتی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در حال احداث باشیم تا خیران نیز با دلگرمی و پشتکار بیشتری در امر مدرسه‌سازی تلاش کنند.

رحیم‌زاده در ادامه با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد و مصوبات شورای اسلامی شهر بناب گفت: شورای بناب شورایی است که مصوبات ساختارشکن دارد.

وی تصریح کرد: در بحث ساماندهی بافت فرسوده حرکتی که در این شهر آغاز شده است تاکنون در هیچ شهری این حرکت صورت نگرفته و تلاش می‌کند با اصلاح سیستم مبلمان شهر با اجرای فرهنگ اصیل اسلامی به مردم امید آفریند و شورای شهر و شهرداری در این راستا به کمک و همراهی مسئولان و مردم نیازمند است.

فارس.