پرونده مسکن مهر در بناب تا پایان امسال بسته می شود

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدامات انجام شده در تعاونیهای مساکن مهر این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و مشکل یکی از تعاونیهای این شهرستان را قابل حل دانست.

به گزارش بناب نیوز، احد حسینی در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با اشاره به اینکه مشکل یکی از واحدهای تعاونی مسکن مهر این شهرستان تاکنون حل نشده است اظهار ناخرسندی کرد و گفت: مشکل این تعاونی 133 واحدی از طریق واگذاری به اداره راه و شهرسازی ، پذیرش عضو جدید در صورت داشتن مشکل مالی ، بخشودگی جرایم و یا فروش به بخش خصوصی و انبوه سازان قابل حل است.

وی شهرستان بناب را الگویی مناسب برای سایر شهرستانهای استان در زمینه شکل گیری تعاونیها ذکر کرد و افزود : شهرستان بناب از جمله شهرهایی است که نرخ سرمایه گذاری آن بعد از تبریز بالاترین نرخ را به خود اختصاص داده است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود :در این شهرستان با افزایش نرخ سرمایه گذاری بیکاری کاهش و فرصت های شغلی آن بیشتر شده است .

حسینی تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران شهری را فرصت مناسبی برای عمران شهرستانها اعلام کرد و افزود : این شرکت بهترین وسیله برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و فعال کردن طرح های راکد می باشد .

وی حداقل سرمایه گذاری لازم در این شرکت را 3 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: باید نیم درصد مردم هر شهرستان در این شرکت تعاونی عضو شوند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تاسیس شرکتهای توسعه ، شرکتهای دانش بنیان و شرکت های تامین نیاز تولید کنندگان را از دیگر اولویت های این اداره کل در تاسیس شرکتها اعلام کرد .

فرماندار بناب نیز از بسته شدن پرونده مساکن مهر این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.

ولی اله فرج اللهی با اشاره به احداث 5767 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر ، سه جانبه و خود مالکی گفت: تا کنون 5233 واحد مسکن مهر،سه جانبه و خود مالکی به متقاضیان تحویل و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

وی افزود : از کل مساکن مهر احداثی در این شهرستان فقط 534 واحد از مساکن مهر این شهرستان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال تکمیل و پرونده مساکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد .

فرماندار بناب به فراهم بودن زیر ساخت های لازم مساکن مهر این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای مساکن مهر شهرستان بناب جمعاً 1170 میلیارد ریال هزینه شده است که مساکن خود مالکی بهترین نتیجه را در خانه دار شدن متقاضیان داشته است.

خبرنگار بناب - پورملا اقدم.