فرماندار بناب برخی معاونان ادارات را اخراج کرد

فرماندار بناب معاونان اداراتی را که به عنوان نماینده رئیس اداره در جلسه شورای مدیریت بحران شرکت کرده بودند از جلسه اخراج کرد.

سعید برقی شامگاه امروز در نشست اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان بناب خواستار توجه به مقوله آموزش همگانی به عنوان عامل آمادگی برای مواقع بحرانی و پیشگیری از افزایش تلفات بلایای طبیعی شد و از آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر شهرستان خواست در این زمینه به صورت جدی عمل کنند.

رئیس شورای مدیریت بحران بناب سپس از آمادگی شهرداری این شهرستان برای ایجاد بانک اطلاعات متمرکز شهری خبر داد و افزود: شهرداری بناب با اجرای طرح «جی آی اس» در آینده نزدیک قصد دارد نقشه‌ها و اطلاعات جغرافیایی منطقه را در قالب یک بانک اطلاعاتی متمرکز جمع‌‌آوری کند تا در مواقع بروز بحران و بلایای طبیعی به صورت علمی و کارشناسی از آنها استفاده کند.

برقی از اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان خواست در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

وی همچنین از آشنا نبودن برخی از مسئولان با قوانین و مقررات و حتی وظایف قانونی خود به عنوان آفت مدیریت نام برد و از مدیران شهرستان خواست تا قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و آیین‌نامه مربوط به عملکرد و وظایف اعضای آن را تهیه و مطالعه کنند.

در ابتدای این جلسه فرماندار بناب معاونان اداراتی را که به عنوان نماینده رئیس اداره در جلسه شرکت کرده بودند از جلسه اخراج کرد و گفت: رئیس اداره‌ای که در جلسات شهرستان حاضر نمی‌شود، نشان می‌دهد که مسئولیت‌پذیر نیست.