امام جمعه بناب: برترین راه تقرب به خداوند راه اهل بیت (ع) و زنده نگه داشتن قیام عاشورا است

امام جمعه بناب در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مقام و منزلت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: امام حسین(ع) قتیل خداوند است و راه او و راه اهل بیت (ع) بهترین راه تقرب و رسیدن به خداوند است و راههای دیگر بی راهه می باشند.

به گزارش بناب نیوز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی گفت: امام حسین(ع) مظهر جلال خداوندی است و دنیا از شناخت ایشان و قیام عاشورا مات و مبهوت هستند و آنچه بر مسلمانان فرض است اطاعت و پیروی از ایشان و معرفت نسبی نسبت به مقام والای ایشان است.

وی بر قرائت و ترغیب دعای معرفت تاکید کرد و افزود: عدم معرفت بر اهل بیت(ع) و عدم درک پیام عاشورا باعث گمراهی است ولی اگر معرفتی نسبی در این خصوص داشته باشیم به مقامات حجج الهی پی خواهیم برد.

امام جمعه بناب تولی و تبری از دشمنان اهل بیت(ع)، حزن و گریه کردن بر مصیبت اهل بیت(ع)، زیارت معصومین و تفکر در قیام عاشورا را از راههای رسیدن به معرفت نسبی اعلام کرد و افزود: هرکس می تواند نسبت به سطح درک و اعتقاد خود به بعضی از معارف الهی دست یابد.

باقری بنابی در ادامه افزود: گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) و زیارت قبر ایشان که محل عروج و فرود ملائک است از افضل عبادات است.

وی عظمت عزاداریهای امسال را کم نظیر دانست و از کلیه عوامل بخصوص مردم عزادار، دستجات مختلف، مداحان، عوامل نیروی انتظامی و حوزه علمیه که باعث برگزاری باشکوه عزاداری ها شدند تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار بناب - پورملا اقدم.