انتقاد از وضعیت نابسامان نخاله های ساختمانی و بوی متفعن فضولات حیوانی

نخاله های ساختمانی و بوی متعفن فضولات حیوانی امان مردم و مسافرین را بریده است.

به گزارش بناب نیوز، فرماندار بناب با انتقاد از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه و ورودی شهر و روستاهای بناب بوی تعفن فضولات حیوانی مرغداریها و گاوداریها را یکی از مشکلات مهم زیست محیطی شهرستان بناب اعلام کرد.

ولی اله فرج اللهی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بناب گفت:برای حل این معضلات باید شهرداری،دهیاران،جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست با جدیت تمام وارد عمل شده و در صورت مشاهده تخلف از سوی افراد نسبت به تکمیل پرونده قضایی اقدام کنند چرا که توصیه های قبلی کارساز نیستند.

وی جمع آوری پسماند شهرک صنعتی را یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی منطقه اعلام کرد و گفت:با توجه به اینکه جمع آوری پسماند این شهرک ازوظایف شهرداری خارج است لذا مدیریت شهرک های صنعتی باید راساً نسبت به جمع آوری و دفن زباله های این شهرک اقدام کند.

فرماندار بناب افزود:هم اکنون جمع آوری پسماند در این شهرک مناسب نیست و بعضاً توسط واحد های تولیدی سوزانده می شود که باعث آلودگی شدید هوا در شهرستان میشود.

فرج اللهی با تقدیر از عملکرد شهرداری در جمع آوری و دفن بهداشتی زباله گفت: کار جمع آوری زباله در سطح شهر و روستاها بصورت مکانیزه صورت می گیرد و در محل مناسب بصورت بهداشتی دفن می شود.

وی ضمن تاکید بر تفکیک زباله از مبداء گفت:متاسفانه این طرح در شهرستان بناب بخوبی اجراء نمی شود که امیدواریم شهرداری در اسرع وقت نسبت به عملیاتی شدن طرح تفکیک از مبداء اقدام کند.

داود پورملااقدم.