بی خطرسازی زباله های عفونی مراکز بهداشتی خصوصی بناب به صورت روزانه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: روزانه بین 70 تا 120 کیلوگرم زباله عفونی از مراکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی این شهرستان جمع آوری و بی خطرسازی می شوند.

وحیدرضا نورآبادی امروز طی گفتگویی با خبرنگاران در بناب ضمن اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار در شمالغرب کشور زباله های عفونی و خطرناک از 123 مرکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی شهرستان بصورت روزانه جمع آوری و در دستگاه بی خطرسازی بیمارستان امام خمینی(ره) بناب بی خطر سازی می شود.

وی در خصوص اهمیت جمع آوری و دفع اصولی زباله های عفونی و بهداشتی تصریح کرد: این نوع زباله ها آغشته به بافت هایی مثل خون است که به شدت بیماری زا بوده و سلامت جامعه را تهدید می کند؛ بنابراین بی خطرسازی آنها تنها راه جلوگیری از بروز مشکلات و بیماریها می تواند باشد.

به گفته نورآبادی با این کار علاوه بر کاهش حجم زباله‌های عفونی بهداشتی، آنها را به زباله‌های غیرعفونی تبدیل و بصورت زباله عادی دفع می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در ادامه این گفتگوی خبری با بیان اینکه هم اکنون یک دستگاه به منظور بی خطرسازی زباله های عفونی در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب درحال استفاده است، گفت: یک دستگاه دیگر نیز با هزینه 550 میلیون ریال خریداری شده و در مرحله نصب در بیمارستان شهدای بناب قرار دارد و به سیستم خردکن مجهز است.

وحیدرضا نورآبادی اظهار داشت: راه اندازی این دستگاه جدید در آینده نزدیک به روند اجرای طرح بی خطرسازی زباله های عفونی شهرستان سرعت و پیشرفت خوبی خواهد داد.

به گفته وی علاوه براین طرح سالهاست که زباله های عفونی مراکز بهداشتی و درمانی دولتی در شهرستان روزانه به مقدار 350 کیلوگرم جمع آوری و بی خطرسازی می شوند.

.