امام جمعه بناب: نحوه عزاداری برای امام حسین(ع) باید حساب شده و سنجیده باشد

امام جمعه بناب گفت: زیارت امام حسین(ع) بهترین اعمال و موجب افزایش طول عمر و موجب حفظ جان و مال می شود و نحوه عزاداری برای امام حسین(ع) باید حساب شده و سنجیده باشد.

به گزارش بناب نیوز،حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: بحمدالله امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) با شکوه تر از قبل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روز به روز بر عشق مردم به این مکتب و امام حسین(ع) اضافه می شود؛ تصریح کرد: در اربعین عظمت سالار شهیدان مشخص می شود و یک تبلیغ جهانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با تأکید بر اینکه کیفیت عزاداری برای امام حسین(ع) باید حساب شده و سنجیده باشد؛ افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) باید طوری باشد که مورد رضایت خداوند و امام عصر(عج) قرار گیرد.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: برخی اشعار، نوع عزاداری ها و ساز و آوازها در شأن امام حسین(ع) نیست و قطعاً این حرکات شرک بوده و امام عصر(عج) و امام حسین(ع) از آن بیزار هستند.

وی با تأکید به بهره برداری حداکثری از فرصت اربعین اظهار کرد: باید زیارت اربعین را به یک مکتب تبدیل کنیم و قطعاً با رعایت شرایط زیارت و آداب سفر دعاها مورد استجابت بیشتر قرار خواهد گرفت و زمانی که امام حسین(ع) را زیارت می کنیم باید محزون، غمگین، غبارآلود، تشنه و گرسنه باشیم و اینطور حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیده اند.

خطیب جمعه شهرستان بناب مکتب سیدالشهدا(ع) را حاوی درس های بسیاری دانست و افزود: امیدواریم همه زائران اربعین با سلامتی عازم شوند و به سلامتی با اعمال مقبول برگردند.

حجت الاسلام باقری بنابی باز شدن راه های کربلا برای زیارت را مدیون رشادت و جوانمردی جوانان کشور اسلامی دانست و گفت: ما مدیون این شهدا هستیم و باید قدردان این نعمت باشیم و در هر زیارت باید آن ها را دعا کنیم.

وی در ادامه خطبه های نمازجمعه شهرستان بناب با بیان اینکه به شهدا بدهکاریم؛ خاطرنشان کرد: به رزمندگان مدافع حرم که از ناموس و شرف مسلمانان دفاع می کنند درود و صلوات می فرستیم و اگر تلاش و فداکاری مدافعان حرم و تدابیر مقام معظم رهبری نبود دشمنان نظام در مرزهای این کشور مشغول جنگ با رزمندگان ما بودند.

لذا برای همه مسلمانان فرض است که به هر نحو ممکن از مدافعان حرم حمایت نموده و در تقویت آن ها تلاش کنیم مهر .