رئیس فرودگاه: خبر تعطیلی و تعدیل نیروی فرودگاه سهند کذب است

رئیس فرودگاه سهند با اشاره به کذب بودن خبر تعطیلی و اخراج برخی کارکنان این فرودگاه که در برخی از رسانه های مجازی منتشر شده است، گفت: در پی وقفه در پروازهای این فرودگاه، مقاومت باند پرواز ارتقاء یافته و عملیات اجرایی جایگاه سوخت آن به پایان رسیده است.

به گزارش بناب نیوز، محمد حاجی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمامی کارکنان شاغل این فرودگاه در زمان حاضر در کنار سایر نیروهای انتظامی مستقر به صورت عادی فعالیت های خود را ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی و اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی، طرح جامع توسعه این فرودگاه در حال تدوین است و با تصویب آن این فرودگاه از نظر زیرساخت و امکانات و فضای پروازی ارتقاء می یابد.

وی گفت: با اجرای طرح جامع این فرودگاه فضای 50 هکتاری این فرودگاه به 150 هکتار افزایش می یابد و توسعه خدمات پروازی در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به ایجاد جایگاه سوخت در فرودگاه سهند افزود: عملیات اجرایی جایگاه سوخت این فرودگاه به پایان رسیده است و در صورت تامین تجهیزات سوخت گیری از طریق شرکت فرآورده های نفتی کشور، امکان سوخت گیری هواپیماها در این فرودگاه برای پروازهای طولانی از جمله به مقصد مشهد فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه باند پرواز این فرودگاه در زمان حاضر قابلیت پذیرش هواپیماهای فوکر 100 را دارد، اضافه کرد: رایزنی برای برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه با همکاری شرکت فرودگاه های آذربایجان شرقی آغاز شده است.

وی گفت: همکاری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار ویژه مراغه، شهرداری مراغه و مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در راستای توسعه این فرودگاه و برقراری پروازها در این فرودگاه قابل تقدیر و قابل توجه است.

فرودگاه سهند در سال 1375 خورشیدی در زمینی به مساحت 42 هکتار در حاشیه جاده مراغه – بناب آغاز به کار کرد و از فرودگاه‌های اقماری اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی است.

این فرودگاه دارای سالن ترمینال به مساحت یکهزار و 200 متر و از2 سال پیش به دلیل برخی مشکلات در باند پرواز و محدودیت های پرواز به حالت نیمه فعال درآمده است.

ایرنا.