رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب گفت: متأسفانه اکثر روستاییان این شهرستان رغبتی به استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی ندارند.

احمد قاسمی بعدازظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاییان بناب اظهار کرد: 123 نفر از اهالی روستای روشت بزرگ از وا‌م‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند که بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی در ادامه با انتقاد از عدم استقبال اهالی این روستا از وام‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی افزود: متأسفانه تنها 20 درصد اهالی روستا از این تسهیلات استفاده کردند، در حالیکه میانگین شهرستاندر استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی 45 درصد است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب، از مردم خواست تا برای استفاده از این تسهیلات دولت بیشتر اهتمام کنند.

به گفته وی تاکنون 533 واحد در این روستا سنددار هستند که 86 درصد واحدهای روستایی روشت بزرگ دارای سند شدند.

قاسمی اضافه کرد: تاکنون 450 متر تنها در یک فاز طرح هادی در این روستا اجرا شده که فعلاً امکان اجرای فازهای بعدی طرح هادی این روستا مقدور نیست.

در ابتدای این نشست دهیار روستای روشت بزرگ بناب با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در این روستا، تأمین نهاده‌های کشاورزی، اعطای تسهیلات لازم برای کشاورزان و دامداران، شن‌ریزی جاده‌های بین مزارع، حل مشکلات بهداشتی و توجه به بهداشتی کردن آب شرب روستا را خواستار شد.

روستای روشت بزرگ بناب دارای 716 خانوار و 2469 نفر جمعیت است و اکثر اهالی به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند.