همایش «تبیین نقش روحانیت در عصر کنونی» در بناب برگزار شد

همایش «تبیین نقش روحانیت در عصر کنونی» با حضور آیت الله عاملی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد.

  به گزارش بناب نیوز، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در همایش «تبیین نقش روحانیت در عصر کنونی» که با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حوزه و روحانیت در جامعه امروز به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به این‌که نقش حوزه های علمیه در تربیت الهی جامعه بشری بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: تربیت فرآیندی چندین ساله است که بدون توجه به تمامی ابعاد آن نمی توان شاهد خروجی مورد نظر بود؛ بنابر این بایستی مدیران و متولیان حوزوی طلاب را از بدو ورود به حوزه تا دوران آغاز فعالیت تبلیغی همراهی کنند.

آیت الله عاملی طلاب را به حسن اخلاق و سلوک اجتماعی توصیه کرد و گفت: حوزه های علمیه جدا از جامعه و روحانیت جدا از مردم نیست، بنابراین بایستی با اخلاق نیکو و دانش کافی در میان طیف های مختلف مردم حضور داشته باشید تا پاسخگوی نیاز معرفتی جامعه باشید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به مسؤولیت سنگین مسؤولان حجره‌های طلبگی در حوزه های علمیه، گفت: با توجه به اینکه حجره نشین ها مربیان فردای جامعه خواهند بود؛ بایستی مبانی اخلاقی و تربیتی را از حجره‌ها شروع کرد و با ایجاد فضایی تأثیرگذار شاهد جامعه ای پویا شویم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شگفتی های آفرینش؛ بالاترین لذت را تفکر در خلقت دانست و اظهار داشت: شناخت غایت خلقت به تنهایی امکان پذیر نیست؛ از این رو نیازمند بهره‌مندی از معارف کتاب الله و رسول الله و عترت نبی الله هستیم.

آیت الله عاملی به رسالت پیامبر گرامی اسلام و آموزه های الهی قرآن اشاره کرد و گفت: حوزه و روحانیت ادامه دهنده راه رسالت انبیای الهی بوده و عهده دار تربیت جامعه بشری هستند، باید دانست که آگاهی‌بخشی به غایت خلقت رسالت خطیر روحانیت در عصر کنونی است.

گفتنی است، همایش «تبیین نقش روحانیت در عصر کنونی» با حضور مدیران حوزوی، اساتید، علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد.

رسا .