رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید برای عبور از بحران اقتصادی به مسئولام کمک کنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب اظهار کرد: دولت مصمم است تا پایان دوره مدیریت دولت فعلی 900 طرح مربوط به طرح‌های مهر ماندگار را در سطح کشور به بهره‌برداری برساند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این طرح‌ها در کشور از توان فعلی دولت خارج نیست.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها یک‌هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و این علاوه بر طرح‌هایی است که در وزارت نفت و نیرو اجرا می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور شرایط مطلوبی نیست و با توجه به کاهش درآمدهای نفت امروز در باب اقتصادی با مشکلاتی مواجهیم که باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

مصباحی‌مقدم افزود: بودجه عمومی کشور در سال 91، 164 هزار میلیارد تومان بود که 20 هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای اختصاصی است و پیش‌بینی ما این است که با این وضعیت فعلی 90 هزار میلیارد تومان از این مبلغ تحقق یابد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: هر چند تحریم صادرات گاز ایران توسط اتحادیه اروپا مشکلاتی را خواهد داشت اما این به به آن معنا نیست که در برابر این تحریم‌ها مسئولان ساکت مانده و یا به آن تن داده باشند.

وی اظهار کرد: مسئولان ما شبانه‌روز در حال برطرف کردن و کاهش این مشکلات هستند ضمن آنکه از آغاز امسال تاکنون 30 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

مصباحی‌مقدم در ادامه از اختصاص 37 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی کشور در سال‌جاری خبرداد و تأکید کرد: تحقق کامل این امر شاید امکان‌پذیر نیست اما از مبلغ فوق 2 هزار و 500 میلیارد تومان تحقق یافته و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال 5 هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمرانی کشور تحقق یابد.

وی با بیان اینکه فروش نفت هم اکنون یک‌میلیون و 30 هزار بشکه است، گفت: پیش‌بینی ما 2 میلیون و 500 هزار بشکه بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی در 33 سال گذشته اظهار داشت: دستاوردهای بزرگی را در کشور شاهد بودیم از این رو باید تمام ظرفیت و توان کشور را برای اداره کشور همچنین رضایتمندی مردم به کار گیریم.

وی تصریح کرد: گرانی‌های اخیر نگرانی‌های مردم را افزایش داده است از این رو باید مردم را برای مقابله با جنگ اقتصادی در کشور آماده کرد و کشور را با کمک مردم اداره کنیم.

مصباحی‌مقدم در پایان سخنان خود وضعیت شهرستان بناب را به خصوص از لحاظ عمران، آبادانی و اقتصادی خوب و مطلوب توصیف کرد و گفت: منطقه و مردمی که قابلیت، توانایی و استعداد رشد دارند، مسئولان نیز باید از آن حمایت کنند.