افت ۱۵ درصدی ساخت و ساز در بناب / ضرورت جلوگیری از بلند مرتبه سازی در خیابان های دانشجو و طالقانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان بناب از افت ۱۵ درصدی ساخت و ساز در بناب نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بناب نیوز، محمدرضا شفیقی عصر یک شنبه در گفتگویی با خبرنگاران با اعلام این مطلب و بیان اینکه طرح جامع شهرستان بناب در حال تدوین است؛ تصریح کرد: ضروری است مسئولان ارشد شهرستان و شورای اسلامی شهر با برگزاری جلسات منظم با متخصصان شهر در این حوزه ایده های سازنده آن ها را در ایجاد ساختار آینده شهر لحاظ نمایند و در این خصوص نظام مهندسی نقطه نظرات خود را به شهرداری و مسئولان ارشد شهرستان ارسال نموده است.

وی افزود: برای مثال توجه به کاهش ترافیک، تعریف تراکم مناسب برای مناطق مختلف شهر، مراکز تفریحی، فرهنگی، ورزشی و فضای سبز، رفع مشکلات پارکینگ، پیش بینی محل های مناسب برای انتقال شغل های مزاحم و ایجاد ترمینال و پارکینگ برای ماشین های سنگین، توجه به دفع آب های سطحی، تهیه پهنه بندی ژئوتکنیکی شهر، تدابیر لازم برای جلوگیری از توسعه بی رویه حاشیه شهر، توجه به ایجاد مرکز دوم شهر و بهبود رینک مرکزی شهر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی بناب خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۲۱ قانون پیش فروش ساختمان و آپارتمان مصوب ۲۹/۱۰/۱۳۸۹ پیش فروشنده قبل از هرگونه اقدام جهت تبلیغ بایستی مجوز لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ و ضمیمه آگهی نماید.

شفیقی تصریح کرد: مطابق ماده ۲۳ قانون اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پبش فروش ساختمان و یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشارآگهی نمایند به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند.

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان شهرستان بناب با بیش از ۵۰۰ عضو جزو شهرستان های با پتانسیل بالاست؛ اظهار کرد: این سازمان کلاس های ارتقاء پایه مهندسی و کلاس های آموزشی لازم در جهت رشد و ارتقاء و به روزرسانی مطالب علمی روز را در شهرستان برگزار می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی بناب اذعان کرد: همچنین آزمون پایه برای دریافت کارت اشتغال به کار توسط سازمان سنجش آموزش کشور در این شهرستان برگزار می شود.

شفیقی یادآور شد: جهت جلوگیری از افزایش معضلات ترافیک شهرداری بایستی از بلند مرتبه سازی در هسته مرکزی شهر و خیابان های دانشجو و طالقانی خودداری کند و با حمایت از سازندگان، بلند مرتبه سازی آن ها را به سمت خیابان های عریض شهر هدایت نماید.