کشف ۲۳ شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در بناب

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط ۲۳ قلم شیء تاریخی با قدمت هزاره اول قبل ازمیلاد در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش بناب نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت‌الهی اعلام کرد: با انجام تعاملات سازنده با ناحیه انتظامی استان آذربایجان شرقی و جلب همکاری و حمایت‌های گسترده ناجا، اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد از قاچاقچیان کشف و ضبط شدند.

فرمانده یگان حفاظت بیان کرد: براین اساس، ماموران نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و در عملیات شناسایی و توقیف خودروی مشکوک در محل ایست بازرسی در مدخل خروجی شهرستان بناب، با دستگیری سه نفر متهم، یک قبضه اسلحه شکاری، تعداد هفت عدد گلوله و ۶۸ قلم اشیاء قدیمی شامل حلقه، گوشواره، آویز فلزی، انگشتر، دستبند، مجسمه فلزی و النگوی فلزی کشف کردند.

وی با بیان این‌که آثار پس از کشف به یگان حفاظت استان تحویل شد، افزود: به دنبال تحویل اشیاء مکشوفه و با انجام کارشناسی‌های فنی از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان، اصالت ۲۳ قلم از اشیاء تایید و قدمت آنها هزاره اول قبل از میلاد و دوره قاجاریه تخمین زده شد.