انتخاب شهردار جدید آزمونی جدی و در عین حال سخت برای شورای شهر بناب

در طول 3 سال و اندی که از عمر شورای چهارم می‌گذرد شهر بناب تاکنون سه شهردار و چهار سرپرست را تجربه کرده و طی روزهای آتی چهارمین شهردار خود را نیز انتخاب و معرفی خواهد کرد.

به گزارش بناب نیوز، با وقوع اتفاقاتی در شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب و به دنبال برخی اتهامات وارده از سوی مقامات قضایی 30 نفر از جمله شهردار، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، تعدادی از کارکنان و برخی افراد که در حوزه ساخت و ساز با شهرداری همکاری داشتند، دستگیر و بازداشت شدند.

پس از دستگیری این افراد و به دلیل طولانی شدن مدت بازداشت شهردار اعضای شورای اسلامی شهر به منظور ساماندهی امور شهرداری، پاسخگویی به انتظارات شهروندان و نیز لزوم مدیریت شرایط بوجود آمده تا انتخاب شهردار جدید به ناچار با تشکیل جلسه‌ای نادر داودی را به عنوان سرپرست مجموعه انتخاب و معارفه وی را برگزار کردند.

اینک که با گذشت زمان وضعیت این سازمان خدمات رسان به شرایط معمول و عادی خود بازگشته است، اعضای شورای اسلامی شهر بناب در آستانه آزمونی مهم و فوق‌العاده در طول دوره فعالیت خود قرار گرفته اند تا ضمن جمع بندی شرایط و افراد مورد نظر برای تصدی این پست حساس، شهرداری کارکشته، مدیر و مدبر را انتخاب و امور شهری را به دستان وی بسپارند.

البته طبق شنیده‌ها گویا هر یک از اعضای شورای شهر بناب گزینه های مدنظر خود را جهت تصدی پست شهرداری معرفی کرده و به دنبال کسب نظر موافق سایر اعضا برای انتخاب فرد مورد اعتماد خود هستند.

اما با توجه به اینکه تنها حدود 8 ماه از عمر دوره چهارم شورا باقی مانده است، آنچه امروز هم برای شهروندان بنابی از اهمیت زیادی برخوردار است و هم آزمونی سخت برای اثبات خوش سلیقگی و توانمندی اعضای شورای شهر به‌شمار می‌رود، انتخاب شهردار آینده این شهر مهم علمی و دانشگاهی، تولیدی و صنعتی است و این اعضای شورا هستند که باید از این ورطه سربلند بیرون آیند.

زیرا مردم به سپردن سکان شهرداری به شخصی که تاکنون آزمونی نداده و قطعاً در اثر پافشاری و حمایت عوامل بیرونی می خواهد به این پست حساس دست یابد چه از نظر سابقه کاری و چه از نظر توان اجرایی، راضی نمی شوند و معتقدند که اعضای شورای شهر باید توان جذب شخصی با سابقه و کارنامه مشخص و قابل قبول در امور شهری را داشته باشند.

حال بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی چون در پیش بودن انتخابات دور جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین مقبولیت و اخذ نمره قبولی کاری و اخلاقی اعضای شورا باید منتظر ماند و دید که در شرایط حساس فعلی آیا آن ها قادر به رونمایی از چنین شخصی که بتواند نگرانی های به حق شهروندان را برطرف سازد، خواهند بود یا خیر؟! پرواضح است که این انتخاب جدید اعضای شورای اسلامی شهر بناب در اذهان ماندگار خواهد بود.

خاطرنشان می شود، این شهرستان در برخی بازه های زمانی از لج و لجبازی ها و خودمحوری‌ها ضربات بسیار سنگینی را به خود دیده و انتظار می رود اعضای شورای چهارم در آخرین سال دوره خود روی تصمیم خود جدی بوده و با کنار گذاشتن مسائل حزبی و گروهی و بدون توجه به فشارهای عوامل بیرونی با انتخابی صحیح و مقبول صرفاً به منافع شهر بناب بیندیشند.

گفتنی است، در طول 3 سال و اندی که از عمر شورای چهارم می گذرد شهر بناب تاکنون 3 شهردار و 4 سرپرست را تجربه کرده و انشاءالله طی روزهای آتی چهارمین شهردار خود را نیز انتخاب و معرفی خواهد کرد.

------------------------ نگارنده: جاوید بنابیان.