نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تلاش برای استقرار شایسته سالاری در بناب را مهم ترین دغدغه ی خود از آغاز کار خود عنوان کرد.

شیخ رضا باقری بنابی در سخنانی که در مراسم جشن عید غدیر در مسجد آقاسلیم بناب ایراد می شد به تشریح عملکرد خود در دوران نمایندگی خود پرداخت.

وی شایسته سالاری در انتخاب روسای ادارات و ارگان ها را اصلی ترین دغدغه ی خود عنوان کرد و گفت: در انتخاب هیچ رییسی دخالت مستقیم نکرد ایم و تنها پیشنهادات خود را ارائه داده ایم.

وی همچنین از دخالت ندادن مسایل پپیش از انتخابات در انتخاب روسا سخن گفت.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: هر چقد پیش می روم به اهمیت امر مشورت بیش از پیش پی میبرم و خوشبختانه تا کنون گروه های مشورتی مختلفی را با اعضای اصناف و افرادی از سلایق گوناگون تشکیل داده ایم.

مشکلات شبکه بهداشت و درمان بناب باقری بنابی با اشاره به مشکلات پیش روی شبکه بهداشت بناب و بدهی این اداره از حضور افراد غیرمتخصص و عدم حضور پزشک متخصص به تعداد کافی در این اداره انتقاد کرد.

وی حل مشکلات این اداره را مهم تر از ایجاد کارخانه و واحد های صنعتی عنوان کرد و افزود: بدهی سنگین این اداره نیازمند تلاشی همه جانبه از سوی مسئولان است و زمان بسیار زیادی را جهت حل شدن می طلبد.

دانشگاه بناب نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در مورد واگذاری زمین های متعلق به وزارت نیرو ( دانشکده آب و برق) خبر داد.

به گفته باقری بنابی پس از تعطیلی دانشکده آب و برق بناب بنا بود این زمین ها به بخش خصوصی واگذار شود که با پیگیری های انجام شده قرار شده است تا این زمین 50 هکتاری به دانشگاه بناب منتقل و ساخت و سازهای این دانشگاه در این محل انجام پذیرد.

کمربندی شرقی بناب و پل روگذر میدان معلم باقری بنابی به کمربندی شرقی بناب و پل روگذر میدان معلم نیز اشاره کرد و توسعه شهر را در گرو احداث کمریندی شرقی بناب دانست.

به گفته ی وی بر اساس موافقت نامه ای که در دوره ی قبل منعقد شده بود قرار بر این بود که ابتدا پل میدان معلم احداث و احداث کمریندی به تعویق افتد که با پیگیری های انجام شده قرار است هر دو طرح بصورت همزمان اجرا شوند.

طرح های گردشگری دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان به طرح گردشگری احداث دریاچه مصنوعی بر روی صوفی چای نیز اشاره کرد.

این دریاچه قرار است با همکاری شهرداری بناب و بخش خصوصی از پل پنج چشمه تا مسجد راه کربلا احداث شود و تفرجگاه هایی در اطراف ان ساخته شود.