شروع عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی بناب

طی مراسمی با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، فرماندار، جمعی از مسئولان و اهالی این شهرستان، کلنگ احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر بناب به زمین زده شد.

به گزارش بناب نیوز، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری بناب در آیین کلنگ زنی این پروژه با ارائه گزارشی از مشخصات پروژه گفت: این مخزن به منظور ذخیره سازی و توزیع ثقلی آب برای سطح شهر بناب احداث می شود که برای اجرای این طرح بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

فردین اسماعیلی افزود: این طرح به پیمانکار واگذار شده است و سال اتمام پروژه ۱۳۹۷ خواهد بود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری بناب تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه قادر خواهد بود آب مورد نیاز ۴۸ ساعت آتی جمعیت ۲۰ سال آینده شهر بناب را ذخیره و تأمین نماید.

اسماعیلی همچنین تأکید کرد: با راه اندازی این مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی نیاز شهرستان طی ۲۰ سال آینده تأمین خواهد شد.

این گزارش حاکی است، پیش از این برای ذخیره سازی آب مورد نیاز شهر بناب ۲ مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار مترمکعبی احداث و آبگیری شده بودند و با احداث و تکمیل سومین مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی بناب همزمان ۳۰ هزار مترمکعب آب مورد نیاز این شهر ذخیره خواهد شد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بخش عمده آب شرب مصرفی این شهرستان از طریق خط انتقال آب زرینه رود به تبریز تأمین می شود و بخشی نیز از طریق چند حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق موجود در منطقه به شبکه آبیاری تزریق می شود.

مهر .