به نام خدا مصاحبه زیر با هدف آشنا نمودن هر چه بیشتر شهروندان بناب با یکی از جوانان مستعد شهرستان در زمینه هنر موسیقی انجام شده است.

در این قسمت، از زحمات جناب بابک آذرشب که جهت تنظیم و انجام این مصاحبه اهتمام ویژه ای ورزیده و ما را همچون همیشه رهین لطف و محبت بی پایان خویش قرار داده اند مراتب سپاس و قدردانی خویش را اعلام می داریم.

بناب نیوز: با سلام ، لطفا خودتون رو معرفی نمایید؟ با عرض سلام و سپاس.

مجيد آبرون هستم متولد ٢٦بهمن ١٣٦٦ شهرستان بناب و از سال١٣٧٦ساكن تهران می باشم ودر رشته عمران تا مقطع کارشناسی تحصیل نموده ام.

بناب نیوز: مشوق اصلی شما چه کسانی بودند ؟ موسیقی رو از چه سالهایی شروع کردید؟ و نزد کدام اساتید تلمذ نموده اید؟ بنده به همت وحمایت و تشويق خانواده ، قدم در راه آموزش و يادگيرى آواز گذاشتم فراگيرى رديف آوازى استاد دوامى را از سال ١٣٨٢ در محضر استاد فتح الله صارمى آغاز کردم و در ادامه از سال ١٣٨٦ از محضر استاد مظفر شفيعى ، شيوه ى آواز استاد طاهرزاده را كسب فیض نمودم سال ١٣٨٨ در محضر استاد بزرگ ، زنده یاد محمدرضا لطفى دوره هاى كارگاهى آواز را گذراندم بعد از مدتى خدمت استاد بزرگوار و نازنينم سركار خانم معصومه مهرعلى كه از شاگردان برجسته ى مرحوم رضوى سروستانى و استاد محمود كريمى و استاد محمدرضا شجريان بوده اند كسب آواز كردم و در طى سالهاى اخير خدمت استاد و دوست گرانقدرم استاد على اصغر عربشاهى از اساتيد و نوازندگان آذربایجانی مقیم پايتخت ، ساز سه تار را می آموزم.

بناب نیوز: از چه زمانی اجراها یا ضبط کارها رو شروع کردید؟ و تا کنون چه آثاری رو ارایه داده اید؟ از سال هاى ٨٤ و ٨٥ اجراهاى هنرستانى و آموزشگاهى داشتم با گروه هاى ديگرى در زمينه موسيقى تئاترى و شاهنامه اى اجراهاى متعددى داشته ام وآخرين بار در آذر ماه سال ٩٥ در تالار رودكى تهران با گروه نواى هنگام ، به ياد زنده ياد رحمان مرادى اجرا داشتم در حال حاضر هم با استاد ارژنگ سيفي زاده همكارى دارم با آهنگسازى و همكارى ايشان كار "پاكيزه دامان وطن" رو ضبط كرديم و به مرحله پايانى رسانده ايم كه به اميد حق در نوروز١٣٩٦از رسانه هاى ملى پخش خواهد شد.

بنده هنوز آلبوم رسمى ارایه نداده ام ولى تك تراك هايى اجرا و پخش شده در سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران دارم.

بناب نیوز: باز خورد جامعه هنری در قبال کارهای شما و انتخاب سبک هنری تون چگونه بوده است ؟ مي توان گفت بنده به شيوه ى قدما(مرحوم اقبال السلطان و مكتب آوازى تبريز و حسينعلى خان نكيسا ) ارادت خاصى دارم و فراخور هر آنچه در توانم بوده از فايل هاى صوتى اين اساتيد كپى كرده ام و از اين رو به نظر خودم کار بنده شباهت چندانى به شخص يا استاد خاصى ندارد.

تا نظر سایر هنرمندان چه باشد.

بناب نیوز: چرا آواز سنتی رو انتخاب کرده اید ، با توجه به اینکه می دونید امروزه اقبال جوانها به سایر انواع موسیقی بیشتره ؟ علت انتخاب اصلى بنده ، ناب بودن ، اصالت و تعمق اين موسيقي است .

و در مورد انتخاب سبك موسيقى می توان گفت که اين موضوع سليقه اى، فردى و ذاتى محسوب مي شود.

بناب نیوز: از نظر شما محیط پایتخت چقدر در رشد و شکوفایی استعداد شما موثر بوده است ؟ پايتخت شرايط بسيار مناسب ترى از شهر ها و شهرستان ها دارد و امكانات موجود باعث رقابت صحيح و مستمر شده است و همينطور هنرمندان بيشمارى در دل همين آذربايجان عزيزمان نهفته كه شرايط دسترسى به اساتيد و اهالى طراز اول موسيقى اصيل رو ندارند.

بناب نیوز: وضع فعلی موسیقی و بخصوص آواز ایرانی رو چگونی ارزیابی می کنید ؟ متاسفانه يا خوشبختانه آواز حال حاضر به نسبت آواز دوران طلايى موسيقى گلها كه مي توان گفت انقلاب بزرگى درهنر نوازندگى و آواز خوانى بود ، پيشرفت آنچنانى نداشته است.

بناب نیوز: چه توصیه ای به جوانها و جوانتر هایی که میخواهند در عرصه هنر موسیقی فعالیت بکنند، دارید؟ حمايت عمومی، بزرگترين خواسته بنده و اكثر هم مسلكان اين عرصه است زیراكه در حال حاضر بحران عجيبى در زمينه ى اجرا و امكانات اجرا داريم بناب نیوز: برای شما جوان هنرمند آرزوی موفقیت داریم اگر سخن آخری دارید بفرمایید.

بسيار خرسندم از همكلامى با رسانه ى پر تلاش وپر از مهر شما ، اميدوارم اجراى كنسرت در شهر بناب بزودى ميسر شود و در خدمت همشهريان عزيزم باشم.