ساخت و بهره برداری از سامانه پرتودهی چند منظوره گاما در بناب

رییس مرکز طرح های کلان و ملی معاونت فناوری ریاست جمهوری از طرح ساخت و بهره برداری از سامانه پرتودهی گاما در بناب و شهرکرد خبر داد.

دکتر غلامحسین رحیمی درباره طرح کلان ملی فناوری ساخت و بهره برداری از سامانه پرتودهی چند منظوری گاما که با همکاری سازمان انرژی اتمی در حال اجراست، اظهار کرد: بنابر پیشنهاد سازمان انرژی اتمی قرار شد این دو سامانه در بناب و شهرکرد احداث شود.

رحیمی با اشاره به اینکه مقدمات کار آغاز شده اما بنا به دلایلی طرح طبق چهارچوب زمانی پیش بینی شده اولیه پیش نرفته است، ادامه داد: در هر دو محل انتخابی به ویژه در شهرکرد انتظاراتی ایجاد شد؛ لذا به این نتیجه رسیدیم که سایت بناب و شهرکرد را از هم جدا کنیم و هر کدام را با سازوکاری متفاوت جلو ببریم.

رییس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: بر اساس توافق‌های صورت گرفته با مجری طرح مقرر شد در بناب که سایت آن در اختیار سازمان انرژی اتمی است، با شتاب و سرعت بیشتری ساختمان اصلی تا آخر زمستان احداث شود و تا بهار سال آینده تست و بهره‌برداری اولیه این سامانه انجام شود.

رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که سایت بناب به عنوان نخستین سایت صنعتی پرتودهی گاما در کشور در زمان بندی پیش‌بینی شده و تا پایان دولت دهم به نتیجه برسد و در شهرکرد نیز به زودی عملیات اجرایی و عمرانی طرح آغاز شود.