توقیف کالای قاچاق به ارزش 16 میلیارد و هفتصد میلیون ریال در بناب

فرماندار بناب از تشدید مبارزه با کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش بناب نیوز، ولی اله فرج الهی در جلسه ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز گفت: از ابتدای سال جاری مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش شانزده میلیارد و هفتصد میلیون ریال در این شهرستان توقیف و به مراجع قضایی تحویل شده است.

وی افزود : دراین رابطه پنجاه و هشت متهم دستگیر ، دو باند متلاشی و چهل و هفت فقره پرونده قضایی تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع شده است.

فرماندار بناب در خصوص بیشترین کالای کشف شده قاچاق در این شهرستان گفت: لوازم آرایشی ، لباس و سیگار در صدر کالاهای قاچاق به این شهرستان قرار دادند.

فرج الهی با اشاره به لزوم شناسائی انبارهای مجاز کالا گفت: کلیه اجناس موجود در این انبارها باید کد دار و در سامانه جامع کشوری انبارها ثبت شوند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها خواستار مسدود شدن راههای عبوری قاچاقچیان شد و گفت: متصدیان باربری های شهرستان نیز باید نظارت کامل بر کالاهای وارده و صادره به شهرهای دیگر داشته باشند و در صورت مشاهده کالای قاچاق مسئولیت با مدیران باربری ها خواهد بود.

فرماندار بناب با اشاره به اینکه با ورود هر کالای خارجی فرصت اشتغال برای جوانان کاهش می یابد گفت: مردم باید از خرید هر گونه کالای خارجی جدا خودداری نمایند.

خبرنگار بناب - پورملا اقدم.