راحلی: برگزاری مسابقات قرآن نوعی تبلیغ و ترویج است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بناب، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی به هر حال نوعی امر تبلیغی و ترویجی است و هرچه افراد تحت پوشش یک مسابقه کثرت و تعدد بیشتری داشته باشند، این رویداد اثربخش تر و مفیدتر خواهد بود.

به گزارش بناب نیوز، مهدی راحلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بناب اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی به هر حال نوعی امر تبلیغی و ترویجی است و هرچه افراد تحت پوشش یک مسابقه کثرت و تعدد بیشتری داشته باشند، این رویداد اثربخش تر و مفیدتر خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد راه یافتگان به مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از شهرستان بناب افزود: از این شهرستان ۲۰ نفر در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

راحلی خاطرنشان کرد: راه یافتگان به مرحله استانی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، دعاخوانی و اذان رقابت می کنند.

وی افزود: ما بر این باوریم که نهادی همچون اداره اوقاف و امور خیریه وظیفه دارد قرآن کریم را که تجلی‌گاه خداوند و یگانه و وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، به میان جوانان بیاورد و آنان را با کتاب خدا آشنا، و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند و اینگونه، قرآن را از انزوا و مهجوریت خارج سازد.

راحلی بهترین فرصت برای آشنایی با قرآن را دوره جوانی دانست و تاکید کرد: باید توجه داشت بهترین فرصت برای آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، دوره نوجوانی و جوانی است؛ چرا که آنچه در این دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود و امام خمینی (ره) در طول نهضت خود همواره جوانان را می‌ستود و آنان را ارشاد و راهنمایی می‌کرد.

گفتنی است، مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان‌شرقی از ۱۳ الی ۱۵ مردادماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

ایکنا.