جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی با احداث کلینیک در دانشگاه بناب آغاز می‌شود

به گزارش بناب نیوز، کریم عباسیان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت خبرنگاری و تاثیر مثبت خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: هر روز، روز خبرنگار است ولی این موضوع را فقط یک روز جشن می‌گیرند چراکه در عین امنیت و آرامش کشور خبرنگاران در نا امنی زندگی می‌کنند، خبرنگاران علاوه بر اینکه برنامه‌های فرهنگی زیادی دارند، ایثارگران فرهنگ و سیاست هستند.

وی افزود: خبرنگاران به اجر مادی نمی‌رسند، مگر اینکه به اجر معنوی برسند و هدف اصلی این طیف در اصل همان اجر معنوی و شور شوق ناشی از علاقه‌ای است که به کار خود دارند.

رئیس دانشگاه بناب در رابطه با روند احداث و پیشرفت دانشگاه بناب تا به امروز، گفت: این دانشگاه با سختی‌های زیادی به این جا رسیده است، دانشگاه بناب در راه رشد و توسعه قرار نمی‌گرفت، مگر اینکه همه مردم شهر دست یاری برسانند.

وی افزود: انسجام موضوع مهمی در پیشرفت هریک از نهاد‌های شهر است که خبرنگاران می‌توانند با تدابیر خود در منسجم سازی یک شهر نقش به‌سزایی داشته باشند.

عباسیان با انتقاد از عدم توجه به مسائل پیشرفت دانشگاه بناب و سنگ‌اندازی عده‌ای در این پیشرفت، تصریح کرد: موضوع دردآوری است که برای احداث نیروگاه خورشیدی سرمایه گذاری پیدا کرده بودیم که یکی از بزرگان شهر تمام رایزنی و تلاش‌‌هایش را کرد تا جلوی این موضوع را بگیرد و نتوانیم این نیروگاه را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: اگر می‌توانستیم قسمتی از زمین‌های دانشگاه را به نیروگاه خورشیدی اختصاص بدهیم گام بزرگی در در راه گسترش دانشگاه بناب برداشته بودیم ولی با مخالفت‌ها روبه‌رو شدیم.

رئیس دانشگاه بناب خاطرنشان کرد: عده‌ای برای منافع شخصی خود جلوی پیشرفت برخی از قسمت‌های این شهر از جمله دانشگاه را می‌گیرند که این باعث آزار و اذیت است.

این مسئول در رابطه با پوشش وزارت علوم برای پیشرفت دانشگاه‌های کشور گفت: وزارت علوم و تحقیقات 95 درصد موضوعات را در جهت گسترش دانشگاه‌ها پوشش می‌دهند و این وزارت تلاش ویژه‌ای برای پوشش دانشگاه‌های نوپا دارد.

عباسیان بیان کرد: به دنبال تهیه چشم انداز پنج‌ساله رشد دانشگاه بودیم که آن را هم در حال تدوین هستیم.

وی افزود: در رابطه با جذب رشته‌های پزشکی درنظر داریم توسط خیری که توانمندی مالی خوبی دارد و پیشنهاد داده‌ است که کلینیک فوق تخصصی در محل زمین‌های دانشگاه احداث شود، همکاری کنیم و اگر این امر صورت بگیرد پیش زمینه‌ خوبی برای جذب رشته‌های پزشکی در این شهرستان خواهد بود.

عباسیان از تبدیل وضعیت قسمت بزرگی از پرسنل دانشگاه بناب خبر داد و گفت: در رابطه با بند "و" مجوز تبدیل وضعیت تعدادی از کارمندان دانشگاه بناب به ما ابلاغ شده و لیست پرسنل مشمول آن درخواست شده است که تا 25 شهریور ماه سال جاری فرصت داریم لیست پرسنل را ارائه دهیم تا عده‌ای از کارمندان دارای شرایط، تبدیل وضعیت و تبدیل به کارمند رسمی دولت شوند.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهمیه‌ای برای این دانشگاه اعلام نشده است و باید لیست تمامی کارمندان را ارسال کنیم تا نتیجه مقرر اعلام گردد.