پروژه‌های عمرانی بناب نیازمند زیر ساخت‌های فرهنگی هستند

به گزارش بناب نیوز، نادر داودی شهردار بناب، با اشاره به فعال بودن پروژه‌های عمرانی در 12 نقطه از شهرستان بناب اظهار کرد: در کنار کارهای عمرانی چندین فعالیت فرهنگی انجام می‌دهیم چرا که زیرساخت پروژه‌های عمرانی فعالیت‌های فرهنگی است.

وی افزود: ابتدا باید به اغنای فرهنگی برسیم، نحوه شهرنشینی را کاملاً تبیین و وظایف متقابل شهرداری و شهروندان را تشریح کنیم. اگر زیرساخت‌های فرهنگی‌مان فراهم شد اجرای کارهای عمرانی سخت نیست.

شهردار بناب گفت: نباید این‌طور باشد که ما تمام انرژی خود را برای پاکسازی معابر شهر متمرکز کنیم، انتظار داریم مردم نیز با ما همکاری کنند.

این مسئول با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی  تأکید کرد: برای انجام هر نوع فعالیت عمرانی ابتدا باید فرهنگ آن فعالیت را در شهرمان پیاده کنیم، شهروند بنابی شهروندی فرهنگی است که فقط تبیین اهداف نشده است. اعتقاد ما بر این است که اگر اهداف ما تبیین شود، شهروندان نیز با ما همگام و همراه خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در حال انجام در شهرستان بناب  تصریح کرد: هم‌اکنون در 12 نقطه شهر بناب فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به تعویض و نوسازی جوب‌های خیابان امام با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان به طول یک کیلومتر، آسفالت‌ریزی معابر و کوچه‌ها با یک میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد که در این ارتباط تاکنون 4500 تن آسفالت در سطح شهر مصرف شده است.

وی ادامه داد: طرح تکمیلی یادمان شهدای گمنام با 150 میلیون تومان، طرح احداث آب‌روها در 56 محله شهر با 100 میلیون تومان، اجرای عملیاتی میدان شورا با 400 میلیون تومان، سازمان عمران و بهسازی و ایجاد خانه محله و کتابخانه در دیزج جنوبی با یک میلیارد و 50 میلیون تومان اعتبار تاکنون پیش‌رفته است که نظارت و تحویل طرح مربوط به سازمان عمران و بهسازی را شهرداری انجام خواهد داد.

شهردار بناب  افزود: چند خیابان مهم در سطح شهر وجود دارد که نیاز برای مسیر گشایی و آسفالت‌کاری داشتند که فعلاً نیاز به تملک دو زمین داریم تا این پروژه نیز به اتمام برسد.

وی افزود: محوطه‌سازی محل شهرداری با 550 میلیون تومان، زیرسازی محلات با 100 میلیون تومان، لوله‌گذاری انتهای خیابان پلیس با 250 میلیون تومان، ادامه احداث فضای سبز در حاشیه قوبی‌چای با 150 میلیون و صوفی‌چای با 460 میلیون تومان، احداث گلخانه مکانیزه شهرداری برای اولین بار در بناب، نورپردازی ساختمان شهرداری، اماکن و مساجد تاریخی و ورودی‌های شهری با نگاه فرهنگی و به جهت زیباسازی شهر در شب  از جمله طرح‌های صورت گرفته در شهرستان بناب در چند ماه اخیر است.

شهردار بناب با تأکید بر سخنان رهبری در رابطه با برون‌سپاری فعالیت‌های کشور  اذعان داشت: بخش عمده‌ای از کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم که فقط نظارت از طرف شهرداری است. بازخوردی که در این رابطه دریافت کرده‌ایم مناسب بوده و نظارت قوی باعث شده است که عملکرد مثبتی در این مورد داشته باشیم.

وی در مورد فعالیت‌های پژوهشی شهرداری بناب، خاطرنشان کرد: طرح تحول جامع شهر بناب را شروع کرده‌ایم و این طرح در حال اجرا است که در عرض 4 ماه آینده ارائه خواهد شد. همچنین در کنار آن مطالعه 4 طرح پنج‌ساله در افق 20 ساله شروع شده است. طرح مطالعاتی آب‌های سطحی، طرح مطالعات ترافیکی شهر، طرح مطالعات مسیرهای دوچرخه‌سواری از جمله طرح‌های دیگری است که شروع شده‌اند‌.

داودی در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی سطح شهر گفت: ایستگاه ورزش و نشاط صبحگاهی در پنج نقطه شهر بناب با مربیانی که اختصاص داده‌ایم هر روز در حال برگزاری است، همچنین جشنواره کباب بناب، مسابقات بناب شهر دوچرخه و جشنواره تابستانی در حال برنامه‌ریزی برای اجرا هستند.

وی در رابطه با آموزش مربیان سبک زندگی در شهرستان بناب، گفت: 32 نفر از بانوان در حال آموزش در دوره مربی‌گری سبک زندگی هستند که قرار است در آینده‌ای نزدیک در کلاس‌های مختلف سبک زندگی از این بانوان استفاده شود. ضمن اینکه چند برنامه فرهنگی دیگر نیز با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

شهردار بناب، با اشاره به عقد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان همیاری شهرداری‌های استان، اذعان داشت: با توجه به کافی نبودن یک ساختمان پزشکان در شهر بناب، بر اساس این تعهدنامه ساختمان پزشکان جدیدی در این شهر احداث خواهد شد، همچنین میدان تره‌بار و خشکبار و پارکینگ ماشین‌آلات سنگین جزو طرح‌های ماست. طرح گردشگری و تفریحی صوفی‌چای نیز جزو برنامه‌های پیشنهاد‌ی ما به بخش خصوصی است که در حال رایزنی و مذاکره در این مورد هستیم.

داودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اشتغال‌زایی  تصریح کرد: در حوزه تولید و اشتغال، کارخانه تولید قطعات بتونی را به‌صورت آزمایشی وارد مدار کرده‌ایم، که هفت نوع محصول را می‌توانیم در این کارگاه تولید کنیم. به‌زودی این کارگاه نیز به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. همچنین احداث گلخانه مکانیکی نیز در این راستا صورت گرفته است که هم باعث اشتغال‌زایی در شهر شده و هم گل و گیاه موردنیاز شهرداری را از این طریق تأمین خواهیم کرد.

وی در پایان، گفت: کارخانه تولید کود آلی یا کمپوست نیز در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد که با آغاز به کار این کارخانه، بحث معضل زباله در بناب را به‌طور کامل حل خواهیم کرد.