توبه واقعی كلیدى است كه درِ سعادت را باز می‌گشاید

به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام رسول یگانه رئيس اداره تبلیغات اسلامی بناب اظهار کرد: توبه واقعی و طلب بخشش از خداوند یکتا و تلاش برای از بین بردن اثر گناه از قلب، تنها كلیدى است كه درِ سعادت را باز می‌گشاید و آدمى را پذیرای دریافت بارانهای رحمت الهی میگرداند.
وی  از تنها مانع برای رسیدن به فیض الهی گفت و افزود: تنها مانعى كه می‌تواند از رسیدن فیض الهى به انسان جلوگیرى كند، گناهان اوست كه نمی‌گذارد بنده از كرامت قرب به خدا و لوازم قرب برخوردار شود.
وی با استناد به آیه ۵۳ سوره زمر خاطرنشان کرد: دراین آیه می‌خوانیم: ای کسانی که به خود ظلم کرده اید! هرگز از رحمت خدا ناامید نشوید.

حجت‌الاسلام یگانه با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) ادامه داد: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: با فرمان بردن از اوامر خداوند خود را در معرض رحمت او قرار دهيد.
رئيس اداره تبلیغات اسلامی بناب رحمت را از اوصاف خداوند دانست و یادآور شد: رحمت از اوصاف خداوند است که معنای آن با آنچه بین ما انسان‌ها متداول است فرق می‌کند؛ انسان‌ها، رحمت را دلسوزی چه به‌جا و چه بی‌جا معنی می‌کنند، اما در مورد خداوند یعنی لطف و افاضه نعمت به بندگانش.
وی با اشاره به یکی دیگر از عوامل جلب رحمت الهی افزود: منظور از استغفار، گفتن و تكرار جمله "خدایا مرا ببخش" یا "اللهم اغفرلى" نیست؛ بلكه روح استغفار از ديگر عوامل جلب رحمت الهی حالت بازگشت به سوى حق و آمادگى براى جبران گذشته است.
حجت‌الاسلام یگانه تاکید کرد: انسان می‌تواند با آمرزش خواستن به پیشگاه خداوند متعال، درب‌های رحمت الهی را به سوی خود باز کرده و از نعمات بی‌کران او بهره گیرد. زمانی که فرد در پیشگاه خداوند متعال اظهار ندامت و پشیمانی می‌کند، در حقیقت روی به سوی رحمت خداوند آورده و خویشتن را به سرچشمه فیوضات نزدیک ساخته است.