وعده جدید برای افتتاح پل روگذر میدان معلم بناب/ پل روگذر میدان معلم بناب همچنان چشم انتظار وعده‌های مسئولان

به گزارش بناب نیوز، محمدرضا کدخدازاده که به اتفاق فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مسئولان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و شهرستان از مراحل در حال تکمیل پل روگذر میدان معلم بناب بازدید می‌کرد، در گفت‌وگویی با خبرنگاران در مورد هدف از این بازدید اظهار داشت: در این بازدید بزرگی و اهمیت این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و از لحاظ اعتباری نیز تمهیداتی اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی با اولویت و با اعتبارات محدود اجرا می‌شوند؛ افزود: برای تکمیل این پروژه از محل ساخت و توسعه راه‌ها و همچنین از محل راهداری استان آذربایجان‌شرقی اعتبار در نظر گرفته شد که امیدواریم در اجرای این پروژه تسریع شود.

معاونت ساخت و توسعه راه‌های وزیر راه و شهرسازی  از 17 هزار مترمکعب بتن ریزی و یک هزار و 900 تن آرماتور به کار گرفته شده برای اجرای طرح پل روگذر میدان معلم خبرداد و گفت: تاکنون 85 درصد آن انجام شده است.

کدخدازاده در عین حال اظهار کرد: این پروژه هم اکنون دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی سپس با بیان اینکه با پیگیری‌های مسوولان استان و شهرستان و همچنین نماینده شهرستان از سال گذشته پیشرفت خوبی را در اجرای این پروژه شاهد هستیم؛ اذعان کرد: با توجه به اهمیت پروژه و کارهای انجام شده می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان فصل کاری سال‌جاری این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مقام وزارتی تصریح کرد: این تقاطع مخصوص بناب نیست و مربوط به محور ترافیکی چندین استان است که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از این پل مزاحمت ها برای مردم کمتر شود.

پل روگذر میدان معلم بناب همچنان چشم انتظار وعده‌های مسئولان

آذرماه سال 1390 بود که عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب با پیش بینی اعتباری در حدود 170 میلیارد ریال آغاز شد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که این پل ظرف دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اما اکنون با گذشت 6 سال از آغاز عملیات اجرایی پل میدان معلم بناب متأسفانه این طرح نیمه کاره هنوز چشم انتظار وعده‌ها و یاری مسوولان است و در یک جمله تکمیل و بهره برداری از پروژه پل میدان معلم بناب به آرزویی دیرینه برای اهالی منطقه تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، با بهره‌برداری از پل روگذر میدان معلم شهرستان بناب که بصورت چهارخطه رفت و برگشت طراحی شده است، شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و میزان تصادفات جاده ای در مسیر این پل که یکی از شاهراه‌های حیاتی منطقه و راه ارتباطی چندین استان غربی کشور است، خواهیم بود. بنابراین می طلبد که مسئولان دست اندرکار در روند تکمیل این پروژه تسریع کنند.

تأخیر زیاد در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا جایی پیش رفته است که مسئولان شهرستان اعم از فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به سرانجام رسیدن این طرح را یکی از دغدغه‌های مهم خود تلقی می‌کنند.

میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور وسایط نقلیه یکی از پرترافیک ترین نقاط منطقه به شمار می‌آید و تردد روزانه بیش از 80 هزار خودرو سبک و سنگین در آن به وضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می‌کند.

از این رو تکمیل و بهره‌برداری از پل روگذر این میدان که قرار بود ظرف دو سال تکمیل شود توجه خاص مسوولان را می‌طلبد تا حداقل تأخیر 4 ساله از برنامه زمان بندی شده بیش از این به درازا نکشد.

اگرچه معاونت محترم ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی نیز در خصوص تعلق پروژه پل روگذر میدان معلم به محور ترافیکی چندین استان غربی کشور به نیکی سخن گفت اما برشمردن اهمیت و بزرگی طرح پل روزگذر میدان معلم شهرستان بناب پس از 6 سال تعارفی بیش نیست و این پروژه فقط و فقط با تخصیص و تزریق اعتبارات مورد نیاز تکمیل و به اتمام خواهد رسید.