رئیس اداره ثبت احوال بناب: پسرها در بناب از دخترها پیشتاز هستند

رئیس اداره ثبت احوال بناب از تولید یک هزار و 764 نفر در سال‌جاری در بناب خبر داد و گفت: در مجموع 48 درصد این ولادت‌ها دختر و بقیه پسر بوده‌اند.

عبدالرضا اسماعیل‌نیا عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بناب با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ولادت و مرگ و میر در این شهرستان و همچنین میزان ازدواج و طلاق در هشت ماه گذشته امسال اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 764 نفر در شهرستان متولد شده‌اند که از این تعداد 61 درصد شهری و بقیه روستایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 99 درصد این ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت شده است، افزود: در مجموع 48 درصد این ولادت‌ها دختر و بقیه پسر بوده‌اند.

اسماعیل‌نیا تعداد کل فوت شدگان در همین مدت را 459 نفر اعلام کرد و با بیان اینکه 56 درصد این مرگ و میرها مربوط به شهر و بقیه روستایی بودند، گفت: 42 درصد فوت شدگان دراین 8 ماه زن و بقیه مرد بودند.

تولد در بناب افزایش و فوتی کاهش یافت.

وی گفت: تعداد کل ولادت در هشت ماه گذشته سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 نفر افزایش و تعداد کل مرگ و میر در این هشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 نفر کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب در ادامه سخنان خود از وقوع یک هزار و 230 فقره ازدواج در مدت هشت ماه گذشته امسال در شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ازدواج 60 درصد در سطح شهر و بقیه در روستاها انجام یافته است.

نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان بناب را شش به یک است اسماعیل‌نیا همچنین از ثبت 182 مورد طلاق در مدت ذکر شده خبر داد و با بیان اینکه 65 درصد از این طلاق‌ها مربوط به اقشار شهری می‌شود؛ گفت: متأسفانه تعداد کل طلاق‌های ثبت شده در هشت ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 نفر افزایش داشته است که آمار نگران کننده‌ای است.

وی نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان بناب را شش به یک اعلام کرد.

دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بناب ایجاد غسالخانه متمرکز و بهداشتی را در شهرستان ضروری دانست و گفت: با تحقق این نیاز بخشی از مشکلات آماری ثبت وقایع حیاتی هم برطرف می‌شود.