نتیجه استفاده از مفاهیم قرآنی توفیقات دنیوی است

به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی، اظهار کرد: بکارگیری و استفاده از مفاهیم قرآنی در بخش‌های مختلف زندگی، راه را برای قدم برداشتن در وادی حضرت حق هموار می‌کند که نتیجه آن توفیقات دنیوی و سعادت اخروی است. 

وی افزود: انسان با بهرهمندی از آموزه‌های شناختی و دستوری آن می‌تواند راه و هدف خویش را بیابد و با عمل به آموزه‌های آن، خود را چنان سازد که هدف آفریدگار و آفرینش است.

حجت‌الاسلام باقری بنابی ادامه داد: بهره‌گیری از دستورات و معانی قرآنی در لایه‌های مختلف زندگی، انسان‌ها را به سعادت اُخروی و نور الهی نزدیک می‌کند. 

وی با اشاره به سخن پیامبراکرم(ص) افزود: حضرت محمد(ص) میفرمایند: برتری قرآن بر سایر سخنان، همانند برتری خداوند است بر بندگانش.

امام جمعه بناب، آموزش قرآن به آحاد جامعه، ترجمه، تفسیر و حفظ آن را، راهی برای تدبر در قرآن دانست و یادآور شد: اگر این موارد به درستی و اصولی انجام شود بدون شک برکات قرآن در عرصه‌های مختلف زندگی اعم از فردی و اجتماعی قابل لمس است.

حجت‌الاسلام باقری بنابی قرآن را کتابی پرورشی دانست و  تاکیدکرد: قرآن کتاب شناختی و پرورشی است که با هر آیه‌ای قرائت می‌کند، خود و هستی و خدا را می‌شناسد و با هدف و راه کمال آشنا می‌شود و با عمل به آموزه‌های وحیانی که از آن به سعی و عمل صالح یاد می‌شود، خود را می سازد؛ چرا که انسان عمل را می سازد و عمل نیز انسان را می سازد و پرورش می‌دهد و تا مقام تقرب عبودیتی که کنه و جوهر و ذاتش الوهیت است خودسازی می‌کند.