پلمپ 10 واحد کوره زغال پزی در بناب

به گزارش بناب نیوز، صیاد لطفی با اشاره به افزایش روزافزون این کوره‌ها و عدم تمکین مالکان آنها به اخطارهای صادره اظهار داشت: برای جلوگیری از آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی بنا به دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان بناب 10 واحد کوره زغال پزی در روستای چلقایی از توابع بناب پلمپ شدند.

وی افزود: کوره‌های زغال‌پزی فعال در روستای چلقایی به صورت سنتی فعالیت می‌کنند و بعضی از آنها در فاصله 300 متری اماکن مسکونی استقرار یافته‌اند که به‌لحاظ سنتی بودن پراکنش دود بالایی در منطقه داشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب یادآور شد: به جهت سنتی بودن کوره‌ها، نزدیکی به محدوده سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی، پراکنش بالای دود و آلایندگی و نیز به دلیل تعداد زیاد کوره‌ها بهداشت عمومی منطقه و سلامت شهروندان در معرض خطر بود.

به گفته لطفی، نزدیک به 70 واحد کوره ذغال‌پزی در روستای چلقایی فعالیت دارند که با در نظر گرفتن فاصله از محدوده شهری و روستایی برای اکثر آنها پرونده قضایی در مراجع قضایی تشکیل و موضوع از سال 1384 تحت پیگیری بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که فعالیت این کوره‌ها نقش به‌سزایی در آلودگی و کیفیت هوای منطقه دارد، در ادامه نسبت به تعطیلی و پلمپ سایر واحدهای کوره آجرپزی نیز اقدام خواهد شد.