تأکید فرماندار بناب بر جمع‌آوری طبل‌ها از دستجات عزاداری / برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی بناب

به گزارش بناب نیوز، ولی‌الله فرج اللهی در همایش بزرگ مداحان، هیئات مذهبی و هیات امنای مساجد شهرستان بناب با بیان اینکه دشمنان نظام همواره در صدد احتلاف‌افکنی بین شیعه و سنی هستند؛ اظهار کرد: باید تلاش کرد حرکتی نکنیم که ابزار سوءاستفاده برای دشمنان شود.

وی با تقدیر و تشکر از مسؤولان دستجات عزاداری شهرستان به خاطر برگزاری عزاداری‌های سالم و بدون حاشیه طی سال‌های اخیر در این شهرستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بحث قمه‌زنی بعد از فتوای مقام معظم رهبری و سایر بزرگان دین سال‌هاست در منطقه ریشه‌کن شده است اما گاهاً خبرهایی می‌رسد که در برخی خانه‌باغ‌ها افراد معدودی اقدام به قمه‌زنی می‌کنند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شاهد برچیده شدن قطعی قمه‌زنی در منطقه باشیم.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب سپس با اشاره به اینکه در سایه الطاف خداوند و تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی امنیت کامل در کشور و شهرستان بناب حاکم است؛ گفت: تمام سعی و تلاش دشمنان و به خصوص داعش ایجاد ناامنی در دستجات عزاداری مردم است، از این رو ضروری است مردم نهایت دقت را در برگزاری دستجات عزاداری و نیز احسان و نذری خود در مساجد داشته باشند و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

فرج‌اللهی همچنین بر ضرورت احترام هیئات عزاداری به همدیگر تأکید و تصریح کرد: تاکنون من هیچ بی‌حرمتی از سوی دستجات عزاداری این شهرستان ندیده و نشنیده‌ام ولی توصیه می‌شود جوانان در این دستجات و عزاداری‌ها شعور حسینی را همراه با شور حسینی ترویج کنند.

وی ایام محرم را ظرفیت و فرصت مناسبی برای جذب جوانان و تربیت حسینی آنان دانست و از ریش سفیدان مساجد و دستجات عزاداری خواست نسبت به جذب جوانان اهتمام کنند و مبادا رفتار و عملکرد آنها باعث طرد جوانان از مسجد و دستجات شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در بخش دیگری از سخنان خود از اعتیاد و موادمخدر به عنوان یک تهدید و آسیب جدی که تمام خانواده‌ها را تهدید می‌کند، نام برد و از روحانیون و علما خواست در منابر و مساجد عوارض و آسیب‌های اعتیاد را تذکر دهند.

فرج‌اللهی بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری در شأن و منزلت یک شهر مذهبی تأکید و اذعان کرد: اگر افرادی در تعزیه موجب ایجاد نارضایتی در مردم شوند، آن تعزیه مورد قبول نیست و اگر احساس کنیم برخی افراد ناآگاهانه آسایش و امنیت مردم را سلب می‌کنند، مجبور به برخورد خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی بناب در هشتم ماه محرم خبرداد و گفت: تجمع عزاداران حسینی بناب از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر در میدان امام حسین(ع) این شهر برگزار خواهد شد و قرار است این تجمع و مراسم از طریق شبکه سهند نیز پخش شود. از این رو ضروری است هیئات عزاداری هماهنگی و همکاری لازم را با مسؤولان برگزاری این تجمع به عمل آورند.