پایداری از والاترین آموزه‌های اخلاقی مکتب امام حسین(ع) است

به گزارش بناب نیوز، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب اظهار کرد: استقامت و پایداری در راه آرمان‌های انسانی و امور متعالی از والاترین آموزه‌های اخلاقی و تربیتی، مکتب امام حسین(ع) است.

وی از شاخص ترین مؤلفه نهضت حسینی گفت و افزود: مهم‌ترین و شاخص ترین مؤلفه نهضت حسینی پایداری و استقامت است و مهم ترین عامل سعادت و خوشبختی امام حسین(ع) و اصحاب ایشان پایداری در راه حق است.

وی با استناد به آیه ۳۵ سوره فصلت خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اما جز کسانی که دارای صبر و استقامتند به این مقام نمی‌رسند، و جز کسانی که بهره عظیمی از ایمان و تقوا دارند به آن نایل نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام باقری بنابی ادامه داد: وقتی به امام‌حسین(ع) "سلام" می‌کنیم، یعنی به حقیقت "صبر و استقامت" درود می‌فرستیم؛ یعنی باور می‌کنیم که باید در برابر سختی‌ها و آزمایش‌ها مقاوم باشیم، ناله نکنیم و خود را در محضر خدا بدانیم.

وی با اشاره به فرموده امام محمدباقر(ع) افزود: امام محمدباقر(ع) می فرمایند: مهم‌ترین مصداق کامل و تمام استقامت، پایداری در راه ولایت است.

امام جمعه بناب، یادآور شد: اگر انسان در راه حق استقامت و پایداری نکند، نمی‌تواند در سپاه امام حسین(ع) حضور داشته باشد؛ چرا که ویژگی بارز و جمعی یاران امام حسین(ع) پایداری و استقامت در راه ولی خدا است و اگر انسان این استقامت را نداشته باشد، به طبع نمی تواند در سپاه امام حسین(ع) نقش آفرینی کند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تاکید کرد: اصلاحات و اصلاح‌نگری در گفتار و سيره عملی امام حسين(ع)، به معنای بيدارگری بشريت و امت اسلامی از غفلت‌زدگی، بازيابی ارزش‌های انسانی و اسلامي، و عمل به سيره نبوی است