کشف بیش از 82 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان بناب طی 7 ماه گذشته / دستگیری 787 نفر در ارتباط با مواد مخدر

به گزارش بناب نیوز، رمضان اللهوردیان در جلسه مشترک ستاد پیشگیری از جرائم و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب از همکاری‌های نزدیک اداره اطلاعات، سپاه پاسداران و دستگاه قضایی شهرستان با نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: در هفت ماه گذشته سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر در شهرستان بناب نسبت به مدت مشابه سال قبل 99 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته بیش از 82 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف، 297 نفر توزیع‌کننده، 10 نفر قاچاقچی عمده و 477 نفر معتاد و در مجموع طی هفت ماه گذشته 787 نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

این افسر انتظامی سپس از اجرای 60 طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان طی هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: مبارزه با مواد مخدر صنعتی به مراتب سخت‌تر از مبارزه با مواد مخدر سنتی است و برای برخورد با مواد مخدر صنعتی یک سری مشکلات در قوانین داریم که امیدواریم این مشکلات قانونی برطرف شوند.

اللهوردیان تصریح کرد: از آن تعداد افرادی که در مرکز کمپ ترک اعتیاد بناب نگهداری می‌شوند گاهاً افرادی داریم که حداقل سه بار توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل کمپ شده‌اند و چون قرار است افراد این چنینی به کمپ ماده 16 تبریز اعزام شوند، از مسوولان اداره بهزیستی خواست نسبت به هماهنگی‌های لازم با کمپ ماده 16 تبریز انجام دهند تا نسبت به اعزام این‌گونه افراد اقدام شود.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مواد مخدر صنعتی از بزرگ‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی است؛ گفت: یکی از ریشه‌های اصلی گرایش به اعتیاد بیکاری است و از این رو انتظار می‌رود مسوولان امر نسبت به ایجاد امکانات اشتغال برای معتادان پاک شده اقدام کنند تا شاهد کاهش آمار معتادان باشیم.