رشد 20 درصدی جذب هیأت علمی در دانشگاه بناب

به گزارش بناب نیوز، بهزاد بینش اظهار داشت: دانشگاه بناب یکی از دانشگاه‌های جامع و تأثیرگذار کشور و استان آذربایجان شرقی است که بالغ بر ۳ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و با رشد ۲۰ درصدی جذب هیأت علمی جمع اعضای علمی به ۷۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در خصوص بررسی و تعیین تکلیف پرونده های مربوطه به متقاضیان فراخوان های شهریور و بهمن ماه سال ۹۵ حدود ۶۰ پرونده متقاضی عضویت هیأت علمی در دانشگاه بناب از لحاظ علمی و عمومی بررسی و در نهایت با برگزاری جلسه هیأت اجرایی جذب دانشگاه افراد شاخص پس از تأیید هیأت اجرایی از ترم جاری همکاری خود را با دانشگاه شروع کرده اند.

دبیر هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه بناب تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی را یکی دیگر از فعالیت های هیأت جذب برشمرد و گفت: بررسی توانمندی های علمی و عمومی متقاضیان تبدیل رتبه به پیمانی دانشگاه که از بین حدود هشت نفر از این افراد تعداد چهار نفر با شاخص های علمی قابل توجه و با تأیید هیأت اجرایی دانشگاه از ترم جاری با دانشگاه همکاری خود را شروع کرده اند.

وی ادامه داد: بررسی و تکمیل پرونده تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی حدود ۱۴ نفر از همکاران هیأت علمی و ارسال پرونده ها به مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی دیگر از عملکردهای این حوزه در دانشگاه است.

بینش در ارتباط با تأیید برخی از متقاضیان هیأت علمی  نیز خاطر نشان کرد: گزینش و بکارگیری شش نفر از بین متقاضیان هیأت علمی فراخوان های سال گذشته توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه انجام گرفته است که این افراد دارای شاخص های علمی بسیار بالا هستند.

وی تصریح کرد: با ارسال درخواست و رایزنی با مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت افزایش چشمگیر سهمیه جذب هیأت علمی دانشگاه در فراخوان شهریور ۹۶ دانشگاه صورت پذیرفته است که در صورت جذب این سهمیه در افزایش تعداد هیأت علمی دانشگاه گشایش قابل توجهی خواهد بود.

دبیر جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه بناب افزود: در جلسات اخیر هیأت اجرایی جذب دانشگاه تعداد ۱۰ نفر از متقاضیان شرکت کننده در فراخوان های گذشته و اعضای بورس دانشگاه به عنوان عضو هیأت علمی پیمانی تأیید شده اند که همگی این افراد مطابق شاخص H-index دارای توانمندی های علمی و پژوهشی بسیار بالا بوده و حتی در چندین مورد قابل مقایسه با اساتید باسابقه دانشگاهی هستند.

وی همچنین گفت: کلیه اقدامات و عملکرد دبیرخانه جذب و هیأت اجرایی جذب دانشگاه مطابق مصوبات و دستور العمل های هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و مستندات مربوطه به صورت کاملاً واضح و شفاف در سامانه نور رضوی در دسترس و قابل ارزیابی و قضاوت است.

بینش در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: انتخابات هیأت اجرایی جذب دانشگاه در جذب این اعضای هیأت علمی بصورت شفاف و مستدل بوده که قابل تقدیر و ملاحظه است.