طولانی‌تر شدن اجرای پروژه میدان معلم بناب مسوولان را بیشتر از مردم کلافه کرده است!

دیروز محمدصادق وجدی مدیرکل پروژه ساخت و توسعه راه‌های شمال‌غرب کشور با حضور در شهرستان بناب از آخرین مراحل پیشرفت و اجرای پروژه روگذر میدان معلم بناب بازدید کرد.

در جریان این بازدید صرفاً مسوول دفتر نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و خبرنگار یکی از پایگاه های خبری شهرستان وی را همراهی نموده و هیچ یک از مسوولان شهرستان در این بازدید حضور نداشتند و ظاهراً چنین به نظر می‌رسد که طولانی‌تر شدن اجرای پروژه پل روگذر میدان معلم بناب و نیز وعده و وعیدهای تکراری مسئولان ساخت این پروژه بیشتر از مردم مسوولان شهرستان را کلافه کرده و آنان دیگر رغبتی برای حضور در این بازدیدهای ظاهری ندارند.

البته این دومین بازدید مدیرکل ساخت و توسعه راه های شمال غرب کشور از مراحل اجرای این پروژه طی 6 ماه گذشته بوده است.

درست آذرماه سال 1390 بود که عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب با پیش‌بینی اعتباری در حدود 170 میلیارد ریال آغاز شد و مسوولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که این پل ظرف دو سال آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اما امروز با گذشت قریب به 7 سال از آغاز عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب متأسفانه این طرح نیمه کاره چشم انتظار وعده‌ها و یاری مسوولان است و در یک جمله تکمیل و بهره‌برداری از پروژه پل میدان معلم بناب به آرزوی دیرینه اهالی منطقه تبدیل شده است.

این گزارش حاکی است، با بهره برداری از پل روگذر میدان معلم شهرستان بناب که بصورت چهار خطه رفت و برگشت طراحی شده است، شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی و میزان تصادفات جاده ای در مسیر این پل که یکی از شاهراه‌های حیاتی منطقه و راه ارتباطی چند استان غربی کشور است، خواهیم بود.

بنابراین، می‌طلبد که مسوولان دست اندرکار در روند تکمیل این پروژه تسریع کنند.

تأخیر زیاد در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا جایی پیش رفته است که مسوولان شهرستان اعم از فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسیدن این طرح را یکی از دغدغه‌های مهم خود تلقی می‌کنند.

میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور وسائط نقلیه یکی از پرترافیک ترین نقاط منطقه به شمار می‌آید و تردد روزانه بیش از 80 هزار خودرو سبک و سنگین در آن بوضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می‌کند.

از این رو اتمام پل روگذر میدان معلم بناب همچنان چشم انتظار وعده‌های مسوولان مبنی بر تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه است.

وجدی مدیرکل توسعه راه های شمال غرب کشور کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی کشور را علت اصلی کندی در اجرای پروژه های کشور اعلام کرده و گفته است: با وجود تمام این مشکلات وزارت راه و شهرسازی و شخص آقای وزیر به جد پیگیر تکمیل و اتمام پروژه پل میدان معلم بناب بوده و منابع مالی آن مشخص و در اختیار پیمانکار قرار داده خواهد شد.