یادداشت / لزوم افزایش تعامل و همکاری بین ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرستان بناب

هیچ یک از ادارات حق طرح دعوی و شکایت از همدیگر را در مراجع قضایی و انتظامی ندارند و باید قبل از طرح هرگونه دعوی مسائل بین همدیگر را از طریق فرمانداری حل و فصل کنند.

به گزارش بناب نیوز،  این دو جملاتی هستند که ولی‌الله فرج اللهی فرماندار بناب در جلسات مختلف اداری، کارگروه‌های اجرایی و به ویژه جلسات شورای اداری بارها و بارها در جمع مسؤولان ادارات و نهادهای مختلف شهرستان بر زبان رانده و روی آنها تأکید فراوان داشته است.

با این وصف و با وجود تأکیدات فرماندار بناب اخیراً شاهد مسدودکردن حساب‌های بانکی شهرداری بناب از سوی سازمان تأمین اجتماعی به خاطر بدهی پیمانکاران و همچنین قطع گاز شهری شهرداری از ناحیه اداره گاز شهرستان به دلیل عدم پرداخت بدهی بابت گاز مصرفی بودیم.

در ادامه این اقدامات که مصادف با ایام انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای اسلامی شهر بناب بود، برخی افراد در تلاش بودند که به نوعی موضوع را سیاسی کرده و وضعیت مالی شهرداری را بحرانی جلوه دهند که امیدواریم این تحلیل درست نباشد ولی در کل این تلاش ها از ناحیه هر شخصی که باشد محکوم است و انتظار می رود ادارات شهرستان نهایت تعامل و همکاری را با همدیگر داشته باشند.

خوشبختانه در مواجهه با این جریانات شورای اسلامی شهر و شهرداری رفتاری معقول و عاقلانه از خود بروز داده و سعی کردند در حل این مشکل گام بردارند و باید هم اینگونه باشد.

زیرا اگر این اقدامات در سطح ادارات رواج یافته و به یک اپیدمی تبدیل شود، نه برای ادارات و اشخاص بلکه برای شهرستان عواید خوشایندی نخواهد داشت.

از طرفی اگر قرار باشد ادارات برای دریافت مطالبات خود به چنین اقداماتی روی بیاورند، قطعاً شهرداری باید دست پیش را بگیرد و جلوی درب بسیاری از ادارات و ارگان‌ها در سطح شهرستان از جمله دستگاه‌های خدمات رسان دیوار بکشد، چرا که اکثر آنها در قبال حفاری‌های متعدد برای اجرای پروژه‌های خود و ترمیم و اصلاح محل حفاری‌ها به شهرداری بدهکار هستند.

با این اوصاف، اقدامات اخیر در مسدود کردن حساب شهرداری و قطع گاز این مجموعه خدمات‌رسان مرتبط با شهروندان باعث تعجب مردم و مسؤولان شهرستان شده و از فرماندار شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر لازم از بروز مشابه چنین صحنه‌هایی جلوگیری کنند.