انتقاد فرماندار از عدم حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه/ فرماندار بناب جلسه را نیمه تمام رها کرد

به گزارش بناب نیوز، ولی الله فرج اللهی در نشست مشترکی که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بناب و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در خصوص مسائل مربوط به میدان معلم ترتیب یافته بود، با بیان اینکه وعده های وزیر و معاونان ایشان در بازدیدهای متعدد از پروژه پل روگذر این میدان برای تکمیل طرح بی نتیجه بوده است؛ گفت: مردم منطقه همچنان چشم انتظار یاری و تحقق وعده های مسئولان هستند.

وی افزود: در این جلسه دنبال راهکاری هستیم که با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به جابجایی تأسیسات میدان معلم اهتمام لازم بعمل آید. بنابراین، می طلبد که مسئولان و دست اندرکاران در روند تکمیل این پروژه همکاری لازم را بعمل آورند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب تصریح کرد: علیرغم اینکه محدودیت اعتبارات را در کشور شاهد هستیم ولی تأخیر این پروژه واقعاً مردم و مسئولان را کلافه کرده است.

 شهردار بناب نیز در این نشست اظهارکرد: در بحث جابجایی تأسیسات بایستی 19 تیر چراغ برق جابجا شوند و 410 متر جدول کاری، 960 متر پیاده رو سازی و 177 اصله درخت جابجا شوند که بر اساس برآورد صورت گرفته جابجایی این تأسیسات 727 میلیون تومان هزینه دارد.

نادر داوودی افزود: شهرداری بناب نیز در کنار سایر مسئولان و شهروندان بنابی بیش از 6 سال است مشکلات میدان معلم را تحمل می کند و این در حالی است که خیل زیادی از مردم این پروژه را متوجه شهرداری دانسته و از شهرداری گله مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1393 پیشنهاد کردیم تکمیل این پروژه را در قبال واگذاری زمین به شهرداری بناب واگذار نمایند که مجموعه راه و شهرسازی با آن مخالفت کرد.

کلیددار شهر بناب در عین حال تصریح کرد: با وجود اینکه پروژه میدان معلم جزو طرح های تعریف شده شهرداری نیست ولی باز مشکلات این طرح را با خود یدک می کشد و آماده همکاری های لازم برای به سرانجام رسیدن این پروژه است.

این گزارش حاکی است، مهندس بخشی زاده نماینده اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ادامه این نشست طی سخنانی گفت: این پروژه پروژه بزرگی است و نهایت ناانصافی است که مردم از تأخیر اجرای آن اظهار گلایه کنند.

بخشی زاده افزود: مسائلی که آقای شهردار و آقای فرماندار در خصوص جابه جایی تأسیسات موجود پل میدان معلم مطرح کردند جزو موارد پیش بینی شده اداره کل راه و شهرسازی نبوده و ما امکان هیچ گونه تصمیم گیری را در این خصوص نداریم و صرفاً از ما خواسته شده دراین جلسه شرکت کنیم!

فرج اللهی فرماندار بناب با شنیدن این اظهارات نماینده راه و شهرسازی استان اذعان کرد: به همین جهت می گوییم مسئولان باید شخصاً در چنین جلساتی حضور یابند.

وی تأکید کرد: تشکیل این جلسه و زمان آن بنا به درخواست های مدیرکل راه و شهرسازی بوده که با این اوصاف ادامه دادن جلسه بی نتیجه خواهد بود.

فرماندار بناب پس از بیان این جملات، نشست را ترک کرد.

بر اساس این گزارش، پس از ترک جلسه توسط فرماندار و درحالی که مسئولان دیگر در محوطه فرمانداری بودند، جلسه با حضور ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و بدون حضور فرماندار و شهردار تشکیل شد.

اعزازی ملکی در ادامه این نشست با اشاره به درازا کشیدن این پروژه گفت: پروژه پل روگذر میدان معلم صرفاً برای مردم این شهرستان نیست و با تکمیل آن مردم سایر شهرها و استان های کشور از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه قرار است بزودی مبالغی در اختیار پیمانکار پروژه قرار گیرد، اظهار امیدواری کرد با وعده هایی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی داده اند، شاهد تکمیل و اتمام این پروژه باشیم.

در ادامه این نشست بنا به درخواست نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مسئولان شهرداری بناب و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان با امضای صورتجلسه ای موظف شدند ظرف یک ماه آینده نسبت به آغاز و اجرای جابجایی تأسیسات پل میدان معلم بناب اقدام کنند.

گفتنی است، از آذرماه سال 1390 عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب با پیش بینی اعتباری در حدود 170 میلیارد ریال آغاز شد و در همان زمان مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که این پل ظرف دو سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.